Richie Hawtin - Minus Orange (1999)

Canada

3. Untitled (6:41)
  4. Untitled (4:43)
avatar van RogerV
1,5
Waar ik Richie's oude werk wel leuk is dat hier niet het geval. Dit is het soort techno dat me compleet niet ligt. Saai steeds dezelfde loopjes die herhalen. Het lijkt of dit met de presets van de machines is gemaakt.

avatar van kobe bryant fan
En wat was hier de bedoeling van?
Vreselijke EP. Steeds herhalende en vreselijke synths.
De songstructuren zijn nu ook niet direct om naar huis over te schrijven.

avatar van OldRottenhat
Dit is dan ook een echte club plaat! Gewoon rechttoe rechtaan beuken. De steeds herhalende loops zijn dan ook prima te verteren in dat soort situaties.

tuktak
Richie Hawtin is een dj/producer en dit moet je dus ook zien in een dj mix. Weinig materiaal dat zo energiek doorfunkt als het oudere Richie Hawtin materiaal. Deze plaat komt voort uit alle reworks die Hawtin live uit al zijn apparatuur trok back in the days.
Hawtin draaide niet gewoon plaatjes, maar bouwde loops live dmv synthesizer en drumcomputer en mixte deze met vinyl. Niks catchy hitjes, maar lange uitgesponnen mixen met heel veel drive en energie.
Daarbij gaat het überhaupt niet om songstructuren maar mixopbouw, tracks worden alleen gebruikt als flarden in de totale mix. EP's als deze bevatten geen tracks met een kop en staart of catchy hitjes voor de plaatselijke discodancing, dit is bedoeld als promoplaat om te laten horen wat je krijgt als je Richie Hawtin op je technoparty boekt. En die live ervaring was ongelooflijk vet.

avatar van T.O.
Nou ja, promoplaat, gewoon een dj-tool. Lang geleden dat ik deze beluisterd heb, maar het was inderdaad niks om thuis op te zetten.

tuktak
of gewoon muziek, als je het nog inhoudslozer wil verwoorden.

avatar van RogerV
1,5
Mja ook op feesten vind ik er niks aan om minutenlang naar hetzelfde loopje te luisteren. Bij dat soort dj's verveel ik me al snel de pleuris.

Ik heb liever muziek die en dansbaar en luisterbaar is.

avatar van Paap_Floyd
Geef mij maar een lange hypnotiserende loop

bennerd
Die eerste track is geniaal. Hawtin is een held. Veel zinnigers kan ik er niet over zeggen, behalve dat Hawtin mij het gevoel geeft dat techno "toch wel verdomd interessant klinkt".