Lynyrd Skynyrd - One More from the Road (1976)

Label: MCA

1. Workin' for MCA (5:33)
  2. I Ain't the One (3:47)
  3. Searching (4:01)
  4. Tuesday's Gone (8:26)
  5. Saturday Night Special (5:39)
  6. Travellin' Man (4:37)
  7. Simple Man * (6:56)
  8. Whiskey Rock-A-Roller (4:49)
  9. Sweet Home Alabama (7:29)
  10. Gimme Three Steps (5:11)
  11. Call Me the Breeze (5:51)
  12. T for Texas (9:15)
  13. The Needle and the Spoon (4:36)
  14. Crossroads (4:16)
  15. Free Bird (14:26)
  16. Gimme Back My Bullets * (4:01)
  17. Workin' for MCA [alternate-Previously Unreleased] * (5:38)
  18. I Ain't the One [alternate-Previously Unreleased] * (3:53)
  19. Searching [Alternate-Previously Unreleased] * (4:14)
  20. Gimme Three Steps (Alternate) * (4:43)
  21. Call Me the Breeze (Alternate) * (5:43)
  22. Sweet Home Alabama (Alternate) * (7:28)
  23. Crossroads (Alternate) * (4:46)
  24. Free Bird (Alternate) * (14:56)
totale tijdsduur: 1:27:56 (2:30:14)
avatar van frolunda
Uitstekend live album dat me bij elke draaibeurt nog steeds kippevel bezorgd.Vebazingwekkend hoe Lynyrd Skynyrd slechts in zo'n vijf jaar tijd zoveel rock klassiekers kon produceren.Sweet home Alabama,Workin' for MCA,Saturday night special en het hier door merg en been gaande Free bird,stuk voor stuk prachtige songs.De versie van Crossroads is trouwens ook erg sterk.

avatar van lynyrd
Lynyrd Skynyrd op zijn best, wat een nummers, wat een muziek, een juweeltje...

avatar van ricardo
Wat een geweldig live album is dit, heb laatst de deluxe versie ervan gekocht met op disc 2 veel alternate versies. Het geluid klinkt echt subliem, net of ze voor je neus staan te spelen.

Mocht je ooit kennis willen maken met de muziek van deze band, dan is dit misschien wel de beste keuze.

Deze ga ik vaker beluisteren nog dan hun studio albums, dat weet ik wel zeker.

Wat een geweldige versies van free bird staan hier ook op!

avatar van dionj
Eén van de beste liveplaten allertijden. Erg jammer dat deze niet de aandacht krijgt die het verdiend.
Free Bird is gewoon meesterlijk. De rest is ook steengoed.

Mssr Renard
Lastige liveplaat, want net als zoveel liveplaten uit deze tijd, zijn er vermoedens dat er in de studio nog wat extra partijen zijn opgenomen, om de sound wat te verbeteren. Daarbij is het (eigenlijk) de enige liveplaat die uitgegeven is tijdens het leven van Ronnie, Steve en Cassie.

Uiteindelijk zijn er tegenwoordig heel veel live-optredens die gereleased zijn, maar deze heeft dan toch zeker een speciale status. Bovendien redde de band het Fox Theatre van de ondergang.

Overgedubbed of niet, de plaat klinkt gewoon als een klok, en heeft minder een droge mix dan Gimme Back My Bullets. Enige punt van kritiek is, dat wat mij betreft T for Texas eraf had gemogen en het prachtige Simple Man erop. Dan had T for Texas op de plaat Legend mogen plaatsnemen in plaats van andersom.

Ik moet ook nog even mijn bewondering uitspreken voor het waanzinnige Travellin' Man van Leon Wilkeson, welke nooit op studioplaat is verschenen, maar wel hier in al zijn pracht. Wat een gave baslijn!

avatar van Tav74
En weer verder in mijn serie: bespreken wat ik op de draaitafel gooi. Ik ben in de regel geen uitgesproken fan van live albums. Ik prefereer toch vaak de studio versies en de echte ervaring van een live optreden komt maar zelden echt over.
Dit is dan wel weer het type muziek dat zich bij uitstek voor leent voor live releases dus dit album toch maar eens op de kop getikt, de overige albums in de oude bezetting had ik al staan dus deze maakt de serie mooi rond.
En hij stelt me zeker niet teleur. Altijd lastig om vast te stellen hoeveel er achteraf aan gesleuteld is. maar de live vibe komt wel meer dan voldoende over. Over de tracklist ook niet veel te klagen, maar ik had simple man er wel graag op gehad. De live versie van Freebird maakt dan wel weer veel goed, de finale overtreft de album versie wat mij betreft.
Fijne plaat, die zet ik nog wel eens op.

avatar van Larzz
Simple Man staat op alle latere cd uitgaven.

avatar van viking1
Fenomenaal live album, verveeld nooit. Vandaag weer gedraaid heerlijke southern rock. Zag ze 1 keer live al niet meer in de oer bezetting maar toch was geweldig! Staat zeker in mijn top 10 beste live albums ever!!
Oké, omdat het kan hierbij mijn top 10 beste live albums.

1) rory gallagher - Irish Tour 74
2) deep purple - live Japan.
3) ac/dc-if you want blood you're got it.
4) Golden earring - live
5) thin lizzy - live and dangerous.
6) lynyrd skynyrd - one more for....
7) iron maiden - live after death.
neil young /crazy horse - live rust.
9) judas priest - Unleashed in the east.
10) Robin trower - Live 75.
------—---------------------------------------
11) ufo - strangers in the night.
12) mötorhead - live Hammersmith.
13) quo - live
14) grateful dead - Cornell 77.
15) Uriah heep - live.
Maar dit live album van lynyrd skynyrd een absolute klassieker dikke 5 punten!

Mssr Renard
Samen met Humble Pie' Fillmore en Allman's Fillmore de beste live rockplaat die ik me kan bedenken. Ik snap ook niet waarom ik deze maar een 4,5* gaf en bij deze maak ik er een 5* van.