Lynyrd Skynyrd - Vicious Cycle (2003)

Label: Sanctuary

1. That's How I Like It (4:35)
  2. Pick'em Up (4:22)
  3. Dead Man Walking (4:32)
  4. The Way (5:36)
  5. Red White and Blue (5:35)
  6. Sweet Mama (4:03)
  7. Funked Up (3:36)
  8. Heaven Or Hell (5:16)
  9. Mad Hatter (5:39)
  10. Rockin Little Town (3:40)
  11. Crawl (5:11)
  12. Jake (3:44)
  13. Life Lessons (6:02)
  14. Lucky Man (5:37)
  15. Red White and Blue [Alt Version] (5:37)
  16. Gimme Back My Bullets * (3:41)

met Kid Rock

totale tijdsduur: 1:13:05 (1:16:46)
avatar van c-moon
Dit is niet de juiste hoes, het is de achterkant van de inlay die hier prijkt. Ik zal anders de juiste hoes er eens opzetten zometeen...

Knappe plaat trouwens.. ben hem nu voor de eerste keer aan het beluisteren, nam hem mee als prijs op de MindView Metal Kwis in Beveren gisteren

Deze oude rockers kunnen er ook anno 2003 (niet 2004) toch wel nog altijd wat van )

Punten geven doe ik later, is wat moelijk als je nog in de eerste luistersessie zit he ...

avatar van c-moon
Ah.. ondertussen is mijn hoes correctie al doorgekomen zie ik

avatar van avdj
Is dit nou Lynyrd Skynyrd met een andere bezetting?

Lynyrd Skynyrd anno 2003 was:

Johnny Van Zant - Lead vocals
Rickey Medlocke - guitars & vocals
Hughie Thomasson - guitars & background cocals
Dale Krantz Rossington - Background vocals

En opgedragen aan Leon Wilkeson die tijdens de opnamen overleed, maar nog wel te horen is op "The Way" en "Lucky man"

[zoals jullie wellicht weten zijn Ronnie Van Zant (toen singer/songwriter), gitarist Steve Gaines, backing vocalist Cassie Gaines en road manager Dean Killpatrick om het leven gekomen bij een vliegtuig ongeluk in 1977. Overlevende bandleden zouden dan voort gaan als Rossigton Collins Band" en zouden pas in 1987 weer bijmekaar komen als "Lynyrd Skynyrd"....]

avatar van Ampivinni
ik ga ze zien in mei

mathieudc
Ean Evans is op 6 mei overleden. Man man man wat heeft Lynyrd Skynyrd al veel ongeluk gekend. Nu volg ik ze niet echt, maar hun oud werk kan ik zeker waarderen.

Ozric Spacefolk
Niet een van mijn favoriete platen van Skynyrd.

Uiteraard lekker omdat Rossington/Thomasson/Medlocke gewoon tot de top horen.
Johnny van Zant heeft ook een erg aangename stem.

Toch begint het een beetje een gimmick te worden.
Het is overgeproduceerd en de swampy southern rock van weleer hoor je nergens meer terug.
Uiteindelijk is het dus een overgeproduceerde, gelickte rockplaat.

Leon Wilkeson overleed tijdens het opnemen van de plaat. En zijn protege Ean Evans nam het over. Mad Hatter is opgedragen aan Wilkeson.

PriestMaiden
Goed album. Een moderne band is hier te horen. Het bonus nummer met Kid Rock is ook wel mooi.