Duran Duran - The Singles 81-85 (2003)

Label: EMI

1. Planet Earth (3:58)
  2. Late Bar (2:54)
  3. Planet Earth [Night Version] (6:14)
  4. Careless Memories (3:41)
  5. Khanada (3:25)
  6. Fame (3:16)
  7. Girls on Film (3:26)
  8. Faster Than Light (4:26)
  9. Girls on Film [Night Version] (5:27)
  10. My Own Way [Single Version] (3:39)
  11. Like an Angel (4:43)
  12. My Own Way [Night Version] (6:34)
  13. Hungry Like the Wolf (3:27)
  14. Careless Memories [Live Version] (4:12)
  15. Hungry Like the Wolf [Night Version] (5:10)
  16. Save a Prayer [7" Edit] (5:24)
  17. Hold Back the Rain (Re-mix) (3:57)
  18. Hold Back the Rain (12" Re-mix) (7:04)
  19. Rio, Pt. 1 (5:10)
  20. The Chauffeur (Blue Silver) (3:47)
  21. Rio, Pt. 2 (5:27)
  22. My Own Way (4:35)
  23. Is There Something I Should Know? (4:10)
  24. Faith in This Colour (4:05)
  25. Is There Something I Should Know? [Monster Mix] (6:40)
  26. Faith in This Colour [Alternate Slow Mix] (4:05)
  27. Union of the Snake (4:19)
  28. Secret Oktober (2:44)
  29. Union of the Snake [The Monkey Mix] (6:24)
  30. New Moon on Monday [Album Version] (4:15)
  31. Tiger Tiger (3:25)
  32. New Moon on Monday [Dance Mix] (6:01)
  33. The Reflex [7" Version] (4:21)
  34. Make Me Smile [Come Up and See Me) (Recorded Live at Hammersmith Odeon] (4:54)
  35. The Reflex [Dance Mix] (6:31)
  36. The Wild Boys (45) (4:15)
  37. (I'm Looking for) Cracks in the Pavement (1984) (4:07)
  38. The Wild Boys [Wilder Than Wild Boys Extended Mix] (8:00)
  39. A View to a Kill (3:33)
  40. A View to a Kill (That Fatal Kiss) (2:29)
avatar van Edwin
Een fraai overzicht van singles en b-kanten uit wat unaniem als de beste periode van Duran Duran wordt beschouwd. Kennelijk in 2003 al eens uitgebracht in een box met 13 individuele cd-singles, maar niettemin pas onlangs aan MuMe toegevoegd. Ik vermoed dat het destijds een prijzige aanschaf is geweest voor de fans. Een beetje sneu voor hen dat de heruitgave als 3CD nu voor een habbekrats in de winkels ligt. Ik heb alleen de eerste 3 albums van DD en deze box completeert het materiaal uit die periode. Niets op af te dingen dus. 3,5*

avatar van musicboy
Ik kocht die voor 9.95 euro om het materiaal van hun beginjaren te vervolledigen. En vooral omwille van 'Secret October'.

avatar van Brecht
Ik geloof absoluut niet dat degene die hier 1* aan gegeven heeft alles gehoord heeft.

Wolfgang1975
Prachtige box dit! Het laatste nummer is in mijn ogen de slechtste B-kant ooit op een Duran Duran single!

Wolfgang1975 schreef:

Je doelt op Fatal kiss neem ik aan?
Ondanks dat dit een DD compositie is, is de uitvoerende uiteraard geen DD. Het verrast me dan ook wel dat ie erop staat. Ik persoonlijk vind dit wel een heel mooie track. mede door de "kersteditie" van de Astronaut tour destijds, waar dit nummer als intro van A view to a kill werd gebruikt, met hele mooie beelden op de langwerpige schermen.. Echt kippevel!

Deze box is eigenlijk de mooiste van de verzamelaars 12 inches.. omdat de b-kanten en 7 inch versies er ook op staan. Strange behaviour kan bijna in de afdeling niet meer nodig (nu nog wachten op de 2e singles box)

Dit is wel een verzamelaar voor de liefhebber, want de doorsnee 80's liefhebber heeft aan 1 versie wel genoeg lijkt me....

Ik wou dat meerdere artiesten zulke mooie releases op zo'n verzamelaar uitbrachten.. dit is echt genieten!!

Heb het vinyl nooit de deur uitgedaan, zelf alles ook op cd gezet.. maar die knutsels kunnen nu het grote grijze archief in!

Super mooie verzamelbox!

Wolfgang1975
Ik bedoel inderdaad Fatal Kiss. Ik heb de single ook op vinyl en daar zit het gaatje niet helemaal in het midden, dat doet hele gekke dingen met de klarinetpartij.

De mixen van Planet Earth en Hold Back The Rain zijn op Strange Behaviour wel anders. Bovendien hoef je dan niet de hele tijd je cd'tjes te wisselen.

Wolfgang1975 schreef:

Zal de cd's ook nooit weg doen maar ik heb ook nog de essential night versions liggen, en zo is het wel aardig compleet, maar ook dubbel op

Maar geeft niks.. laat maar komen die mooie releases....

Ow vinyl met een slag.. da's lastig ja

Die van mij zit vol krassen.. op zo'n klassiek stuk klinkt dat wel heel oldschool trouwens

avatar van SirNoodle
geweldige verzamelaar, en wel handig nu op 3cd. Heb deze goedkoop op de kop kunnen tikken, en dit is toch makkelijker te beluisteren dan de box-editie met telkens een cd-single per originele single (maar daar is het artwork dan wel subliem).

absolute uitschieter: 'faster than light'.

Heb deze een paar jaar geleden voor veel geld aangeschaft. Maar voor het geweldige artwork (met 13 carton sleeve replica's van de originele singleshoesjes) was dat de moeite wel waard.

Heeft een absolute ereplek in mijn platenkast.

avatar van IntoMusic
Ja ben nu inmiddels ook overstag gegaan en als aanvulling op Decade (verkoop 'm bij nader inzien toch maar niet) deze mooie 3-cd box gekocht voor een prikkie. Het 'spul' dat DD na 88 uit heeft gebracht volgde ik niet meer omdat het mij ook niet meer boeide. Dus Decade vult daarin toch behoorlijk wat toe i.c.m. deze box (zoals All she wants, Skin trade en Notorious)

Deze box brengt mij terug naar een leuke tijd met leuke popmuziek, waarin toch een boel lekkere mixes opstaan.

avatar van music junkie
het is een van hun beste verzamel album, omdat er zowel singles, remixes als b-sides opstaan. En ik ben het meeste fan van hun begin jaren want toen was hun sfeer het beste

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Wat een fantastische box van mijn jeugdliefde Duran Duran. Heerlijke remixes, b-kantjes en wat al niet meer. Op en top genieten van hun beste periode.