Devadip Carlos Santana - Oneness: Silver Dreams Golden Realities (1979)

Mexico
Label: Columbia

1. The Chosen Hour (0:35)
  2. Arise Awake (2:05)
  3. Light Versus Darkness (0:48)
  4. Jim Jeannie (3:30)
  5. Transformation Day (Excerpt from Houhaness' Mysterious Mountain) (3:45)
  6. Victory (1:10)
  7. Silver Dreams Golden Smiles (4:09)
  8. Cry of the Wilderness (3:11)
  9. Guru's Song (3:06)
  10. Oneness (6:22)
  11. Life Is Just a Passing Parade (5:15)
  12. Golden Dawn (2:17)
  13. Free as the Morning Sun (3:16)
  14. I Am Free (Excerpt from the Soul-Bird) (1:27)
  15. Song for Devadip (5:03)
WPE
Vroeger vond ik deze lp niet echt zo geweldig, op de eerste 5 (magistrale) nummers na, maar ben hem steeds meer gaan waarderen, en nu vind ik hem echt goed. Een minpuntje vind ik wel 'Silver Dreams Golden Smiles", een draak van een nummer. en wat ik heel jammer vind is dat, als Carlos los komt met een van zijn beste solo's ooit op Song for Devadip, dat binnen een minuut hij "weggefaded" wordt...ongelofelijk stom! Maar qua album erg gevarieerd en op zijn zachtst gezegd interessant te noemen.

avatar van goldendream
WPE gebruikt het woord 'interessant' en dat is goed gekozen: Santana is altijd interessant, bij momenten heel mooi, vaak middelmatig en af en toe slecht. Dit album vind ik wel degelijk goed, voornamelijk omdat het instrumentaal is. Het gezongen 'Silver Dreams Golden Smiles' bevalt me ook. Spijtig dat het zo onbekend is, terwijl het verschrikkelijke 'Supernatural' wel gekend is. O ja, de hoes is opnieuw 5 sterren waard.

avatar van goldendream
Een aantal betere albums van Santana zijn onbekend: dit album, 'Brothers' en 'Shape Shifter'. Jammer, want hetgeen Santana groots maakt, vind je op die albums. Je vindt het natuurlijk ook op de eerste vier albums en die zijn wel bekend. Terecht ook.