Telly Savalas - This Is Telly Savalas... (1972)

geen stemmen

4. The Last Time I Saw Her
  5. Yesterday When I Was Young
  6. I Shall Be Released
  7. We All End Up the Same
  8. We Both Knew (It Was Over)
  9. Sunday Morning Comin' Down
  10. I Don't Want to Know
  11. Looking Back at Thirty
  12. Promises to Keep
avatar van nlkink
Telly Savales startte op het hoogtepunt van zijn roem in de rol van inspecteur Theo Kojak een carriere als zanger. Zingen kon je het soms amper noemen, het leek meer op praten.
Covers van evergreens. Opvallende keuzes vind ik I Walk The Line van Johnny Cash, I Shall Be Released van Bob Dylan en Sunday Morning Coming Down van Kris Kristofferson.
In zijn totaliteit heeft het album een country tintje. De hoes vind ik persoonlijk tacky maar zal toentertijd vanwege de link naar de televisieserie Kojak misschien tot hogere verkoopcijfers hebben geleid.

buizen
Prachtig geschreven. Ik volg jouw momentele 'tour' langs zingende acteurs 'van toen' met bovengemiddelde belangstelling, nlkink. Don Johnson. Telly Savalas. David Hasselhoff. Niets blijft ons bespaard, ze komen allemaal aan bod. Tot nu toe alleen mannen maar dat zal dan wel toeval zijn, of worden zingende actrices nog een aparte categorie?

Dit album staat gelukkig niet op Spotify. Dat scheelt weer in schuldgevoelens.
Kojak keken wij vroeger altijd!!