Portico Quartet - Isla (2009)

Jazz
Label: Real World

1. Paper, Scissors, Stone (5:27)
  2. The Visitor (5:30)
  3. Dawn Patrol (6:00)
  4. Line (7:29)
  5. Life Mask (Interlude) (1:15)
  6. Clipper (6:31)
  7. Life Mask (7:16)
  8. Isla (5:09)
  9. Shed Song (Improv. No.1) (8:24)
avatar van Teunnis
Ik hoorde vanmiddag toevallig op Radio 6 Jazz Jong Line voorbij komen. Erg indrukwekkend was het. Binnenkort maar eens het hele album luisteren.

Indeed Line is erg indrukwekkend, magisch en sferisch met hoofdstukken die tot de verbeelding spreken. De blaasintrumenten ademen sfeer en de drums zijn meer dan ondersteunend.

Zo even het hele album luisteren

avatar van nikon42
Zo dan, dit ontdekt door Nick Mulvey, maar dit is lekker. Er zit een ongelooflijke drive in de nummers of soms een wachten op de drive. In ieder geval zeer melodieus en ritmisch.Dit is wellicht iets voor de liefhebbers van Bohren the club of Gore/Kilimanjaro doomjazz