Big Business - Head for the Shallow (2004)

Label: Hydra Head

1. O.G. (4:21)
  2. Focus Pocus (5:19)
  3. White Pizazz (4:38)
  4. Stareadactyl (2:59)
  5. Easter Romantic (5:09)
  6. Technically Electrified (3:47)
  7. Eis Hexe (4:05)
  8. Off Off Broadway (5:19)
  9. O.G. [Demo] * (4:21)
  10. Eis Hexe [Demo] * (4:01)
  11. Evil Medievil [Demo] * (3:50)
  12. Off Off Broadway [Demo] * (4:36)
avatar van Lau1986
Een bassist/vocalist en een drummer. Dat is Big Business. Dat geeft eigenlijk heerlijke sludge waar de gitaar niet eens gemist wordt. De eerste paar keer dacht ik eigenlijk dat er gewoon een gitarist aanwezig was. Niet dus.
De muziek is stevig, maar ook behoorlijk groovy. De vocalen heerlijk rauw. Leuke plaat!

avatar van gigage
Her en der is er wel wat gitaar ingemixt maar de "riff" wordt bepaald door de distorted bass. Maar met die gitaar erbij maakt het wel leuker dan alleen maar de razende baspartij over de drum heen. Easter Romantic springt er dan voor mij gelijk bovenuit. Bij sommige andere tracks moest ik wel aan Cliff Burton denken, zoveel distortion. Vent heeft wel een dijk van een stem zeg. Liefhebbers van sludge metal komen hier ruim aan hun trekken, ik mis de gitaarpartijen wel om voldoende variatie te creeeren. Maar goed, ben dan ook geen sludger dus laat u vooral niet weerhouden om deze energievolle plaat een kans te geven.