Unknown Prophets - Le System D (2009)

Label: Unknown Prophets

1. Bleeds & Sweats (3:20)
  2. Forgot You Were Human (3:34)
  3. No More Hell (3:19)
  4. Hate Face (4:28)

met Grieves

5. Tap Dance (4:13)

met Chickenbone en Lazerbeak

6. Explore (4:52)

met Braille

7. Stand Our Ground (4:15)
  8. Face the Storm (3:32)
  9. Fresh (4:35)

met New MC en Alicia Steele

10. Forever (4:30)

met Promoe

11. What I Live For (3:50)
  12. Dangerous * (3:36)

met Aaron "Orange Cosgrove''

avatar van P.O.W.
Kan niet wachten, hoe vet is et dat Braille, Promoe en Grieves gefeatured zijn...

avatar van Rhythm & Poetry
Als emo-hop een term is, dan zijn de Unknown Prophets zo'n beetje het gezicht van dat subgenre. Voor een groot deel is dit melancholische muziek met hier en daar wat licht tussen al het duister (Fresh), en dus past het wel goed in de tijd van het jaar. Met de timing van Le System D is dus niks mis. Verder is het een verdienstelijk album, alhoewel het soms wat 'eigens' mist omdat het bijvoorbeeld lijkt op de sombere nummers van Atmosphere.

avatar van Chrisseh
Heb zojuist de eerste helft van dit album beluisterd. Vind het wel leuk, lekkere volle beats, maar waarom zit in zo'n beetje élk nummer zo'n half-gezongen refreintje?

Nu zijn er genoeg hip-hop nummers waarvoor een gezongen refrein wel werkt, maar op een of andere manier werkt het bij UP niet.

avatar van P.O.W.
Jammer dat Jess zoveel zingt inderdaad maar toch vind ik ook dit UPs album weer erg goed. Heel anders als de vorigen maar ik digg die gitaar shit wel. En Emo vind ik onzin, tis gewoon erg concious. Geen gangsta shit, veel realiteit zoals we gewend zijn.

avatar van J.M.
Erg goed album, verhoog hem toch met een halfje. Vind die half gezongen refreinen eigenlijk vrij goed uitpakken. Alleen dat bonusnummer is ruk.

Rene1979
Ondanks de soms wat rockerige stijl kan dit album me elke seconde boeien. Wat een heerlijke plaat.