TC Matic - Compil Complet! (2000)

Belgiƫ
Label: EMI

1. Bye Bye Till Next Time [Live in Stockholm, 1982] (3:25)
  2. Oh La La La (3:18)
  3. Willie Willie (3:20)
  4. I'm Not Like That (2:29)
  5. Middle Class and Blue Eyes [1983 Remix Version] (4:11)
  6. Being Somebody Else (3:36)
  7. Les Zazous [Alternate Take] (3:00)
  8. Le Java (3:04)
  9. Putain Putain (4:24)
  10. Ugh Ugh (3:52)
  11. If You Wanna Dance (3:13)
  12. Living on My Instinct [1983 Euromix Version] (6:35)
  13. Who's That Girl (3:39)
  14. Elle Adore le Noir (Pour Sortir le Soir) (4:19)
  15. Cook Me (3:01)
  16. Femme Femme (3:41)
  17. Bazooka Joe (3:23)
  18. Modern Noise [Live in Stockholm, 1982] (2:06)
  19. With You (4:21)
  20. Get Wet [Alternate Take - Rough Mix Version] (5:56)
  21. God Is Not on Our Side (3:08)
  22. Take It Easy (3:58)
  23. Positive Noise (3:21)
  24. How Do I Reply (3:39)
  25. Still on the Loose (3:06)
  26. Call Me Up [Demo Version] (4:07)
  27. Que Pasa [Live at the Mudd Club, Sweden, 1983] (3:44)
  28. Viva Boema [Live at the Mudd Club, Sweden, 1983] (4:17)
  29. Attack Anna (3:11)
  30. Putain Putain [Insider Remix] (6:44)
  31. White Rhythm (4:36)
  32. Parole (3:40)
  33. Mummy (3:44)
  34. Ha Ha [Live at the Mudd Club, Sweden, 1983] (4:51)
  35. Arrivederci Solo [Live at the Mudd Club, Sweden, 1983] (3:48)
  36. Putain Putain [Demo Version] (4:06)
Mooi overzicht van één van de beste groepen die ons Belgenlandje gekend heeft.

avatar van c-moon
Helemaal akkoord, Stevie.

ça Vient, ça Vient , Change Pas Demain, was ook interessant als verzamel, maar deze is natuurlijk completer...

joehoeeeew , die goeie oude arno toch!

De clip van Willie Willie is fantastisch

avatar van dynamo d
Ik wil toch eens een keer een verzamelaar van T.C. Matic aanschaffen. Is dit het beste verzamelalbum of zijn er andere beter?

avatar van lebowski
Ik vind deze beter, niet completer, vanwege de afwezigheid van remixen en de aanwezigheid van het fenomenale L'amour n'est pas avec moi

avatar van dynamo d
Dank je! Over het algemeen vind ik remixen - enkele uitzonderingen daargelaten - toch niet zo bijzonder. Dus dan is Essential een goede aanrader.

Ik houd hieraan hetzelfde gevoel over als aan 'Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols'. Ook hier straalt de anarchie ervan af, en valt er muzikaal enkel een doorsnee geluid te noteren dat vocaal allerminst deftig ondersteund wordt. Een definitieve afwijzing van de muziek van Arno?

avatar van sinterklaas
Goed album met ook unreleased tracks.

Putain putain Disco remix was ook super.

EVANSHEWSON
Jawel, prima verzamelaar, er staat zelfs gerust een beetje te veel op, maar dat is beter dan dat er sleutelsongs ontbreken, toch ?
4.5 sterren voor Vlaanderens beste rockers uit de eighties!

avatar van LucM
Ik had reeds een verzamelalbum van T.C.Matic, maar dit is véél completer met naast de bekende nummers ook een groot aantal live-versies en obscuur materiaal. T.C.Matic vond ik de beste Belgische groep in de eerste helft van de jaren '80 en zo'n dubbelalbum is dan natuurlijk een feest voor mij.

Krachtige, zéér dansbare en bizar getinte rock, dat heb je van T.C.Matic te verwachten. "Oh la la la" is natuurlijk legendarisch, vooral vanwege het unieke gitaarwerk van Jean Marie Aerts (die aan de basis stond van het T.C.Matic-geluid) maar "Willie Willie" vind ik eveneens fantastisch. Ook "Les Zazous", "Le Java", "Ugh ugh", "Elle adore le noir" en het compleet maffe "Putain putain" dragen bij tot de Belgische popgeschiedenis.

avatar van dazzler
Hoe compleet is deze Compil Complet! ?

Dat valt een heel klein beetje tegen.
Twee nummers staan er absoluut niet op.

Modern Noise [1980 debut EP]
Er staat wel een live versie van op ... dat wel.
Voor de studioversie heb je de 25th anniversary box
van het allereerste album nodig (2006).

Putain Putain [Euromix Version]
De 12" versie met het Europese kenwijsje in,
je weet wel het Te Deum van Carpentier.
Staat alleen op de allereerste verzamelaar
Ca vient, ça vient, change pas demain (1987).

Even de andere nummers in hun context plaatsen.

Take It Easy / Femme Femme / White Rhyhtm /
Modern Noise (hier dus alleen in live versie) / Bazooka Joe

zijn allemaal uit dezelfde oersessie.

De 4 eerste verschenen als singel EP en het laatste nummer
stond op de legendarische ASLK compilatie Get Sprouts.

De daarop volgende singels waren ...

O la la la / Still on the Loose
Willie Willie / I'm Not Like That (albumtrack)
Le Java / Mummy
Middle Class and Blue Eyes / Touch Me (albumtrack)

De versie van Middle Class and Blue Eyes is
hier de extended versie die op de 12" singel stond.

If You Wanna Dance, Dance, If You Don't, Don't / Attack Anna
Putain Putain [Euromix] / Living on My Instinct [Euromix]

Putain Putain werd alleen op 12" gereleased.
De versie hier is jammer genoeg de gewone albumversie.

Ugh Ugh / Ugh Ugh [Instrumental]

De intrumentale versie ontbreekt hier ook, maar dat is niet zo erg.

Elle Adore Le Noir (Pour Sortir le Soir) / Act Like a Dog (albumtrack)
Who's That Girl / Let Me out (albumtrack)
Chi Boem / Pauvre Con (albumtrack)

Alle andere nummers zijn albumtracks, live opnames
of alternative mixen, behalve Positive Noise, How Do I Reply en Parole.
God Is Not on Your Side is een Engelstalige versie van L'Amour N'est Pas Avec Moi.

beaster1256
fantastische compilatie van belgie's beste , heb de jonge arno nog goed gekend in de tijd van tjens couter , een echte muziekfreak !!!

beaster1256
vandaag nog eens beluisterd en misschien wel het beste dat Belgie als rockgroep gemaakt heeft , bij sommige nummers ( vb with you ) is het precies of er elektrische stroom door je aderen vliegt , spanning , inleving , prachtige rockpop uit Vlaanderen !

avatar van frolunda
Ik mis Touch me dat altijd keihard in het plaatselijke jongerencentrum werd gedraaid.Voor de rest niets dan lof.

avatar van sheep67
Ik heb deze 2 verzamelaars van inderdaad Belgisch beste band ooit T.C Matic - 25th Anniversary Collector Edition (2006) en Ca Vient Ca Vient Change Pas Demain (1986) Eerst genoemde is een CD/DVD-dubbelaar met een remastered versie van hun debuutalbum uit 1981 + 8 remastered singles en 2 demos. De DVD is vol gepropt met 3 video-clips, en 3 concerten ( *Live: Rox Box: F.C. Chenée 1985/4 nummers *Live: Arlon 1984/9 nummers *Live Pinkpop 1983/1 nummer *Live: Bootleg Rijkevorsel 1981/15 nummers

Touch Me hoort wat mij betreft ook beslist op deze verzamelaar. Werd ook bij ons in de
kroeg/discotheek veelvuldig gedraaid. Maar een prachtig, gevarieerd album. De band had
een totaal eigen bizonder geluid, en de muziek klinkt ook hedendaags allerminst gedateerd.

avatar van E-Clect-Eddy
De titel van dit album deed me meteen aan deze denken: Drs. P - Compilé Complé (2012)

avatar van pescodicha
Toffe compilatie vooral omwille van de live-uitvoeringen en voornamelijk met dank aan Jean Marie Aerts!