The Marbles - The Marbles (1970)

Label: Polydor

1. I Can't See Nobody (3:09)
  2. A House Is Not a Home (3:16)
  3. Storybook Children (2:36)
  4. Daytime (3:37)
  5. By the Light of a Burning Candle (2:18)
  6. Stay with Me Baby (4:22)
  7. Only One Woman (2:45)
  8. To Love Somebody (4:44)
  9. Breaking Up Is Hard to Do (2:46)
  10. Elizabeth Johnson (3:17)
  11. Little Laughing Girl (2:58)
  12. The Walls Fell Down (3:01)
  13. Only One Woman [Mono Single Version] * (2:48)
  14. By the Light of a Burning Candle [Single Version] * (2:20)
  15. The Walls Fell Down [Mono Single Version] * (3:03)
  16. Love You [Mono Version] * (3:00)
  17. I Can't See Nobody [Mono Single Version] * (3:29)
  18. Little Boy [Mono Version] * (3:01)
Dit album uit 1970 heeft oorspronkelijk 12 tracks.
De Australische Polydor heeft 'm in 1994 als CD uitgebracht als Marble-ized.
Op die uitgave is als bonus track het b-kantje Love You toegevoegd. Voor dat nummer hebben ze de single (inclusief gekraak) gebruikt, omdat de master tape blijkbaar niet aanwezig was. De rest is wel van de originele masters afkomstig.
Later heeft het Repertoire-label het album opnieuw uitgebracht met als extra's de mono single versies. Wel gaaf dat daardoor ook het mooie Little Boy, dus het b-kantje van I Can't See Nobody hier aanwezig is.
The Bee Gees hielpen The Marbles een handje. Ze konden elkaar nog uit hun Australische (jeugd)jaren. The Marbles hebben To Love Somebody en I Can't See Nobody opgenomen en kregen daarmee een beetje aandacht. Ze kregen meer succes met de Bee Gees-composities Only One Woman en The Walls Fell down, omdat die nog nooit officieel door de Bee Gees uitgebracht zijn/waren. Ook de b-kantjes van die singles zijn fraaie Brothers Gibb-composities.
Het Marbles-album werd opgevuld met covers die prachtig gezongen worden + een paar eigen composities. Ze hebben het daarna nog eens geprobeerd met de single Breaking Up Is Hard to Do (ook op dit album), een cover van Neil Sedaka, maar het deed in de hitlijsten niet zoveel.
Graham Bonnet, de Marble met de mooiste stem (met uithalen) is later bekend geworden als solo-artiest met nummers zoals Bob Dylan's It's All Over Now Baby Blue.
Bij de hardrockfans werd hij later bekend als lid van Rainbow, the Michael Schenker Group, Alcatrazz en Impellitteri.

avatar van musicfriek
Dit is dus het leuke van MuMe, via een gamestopic gewoon een album ontdekken wat al 50 jaar oud is. Ben lichtelijk flabbergasted, dit is echt prachtige muziek. Dit ligt zeker in mijn straatje, mooie samenzang en dat heerlijke nostalgische gevoel dat dit album oproept. De 2 hits waren me al lang bekend natuurlijk en de overige nummers zijn absoluut de moeite waard. Mijn voorganger heeft het al mooi omschreven, verder weinig aan toe te voegen