The Greenhornes - East Grand Blues (2005)

Label: V2

1. I'm Going Away (2:55)
  2. Shelter of Your Arms (4:51)
  3. At Night (2:23)
  4. Pattern Skies (2:13)
  5. Shine Like the Sun (2:19)
avatar van Insignificance
De zestiger jaren als kapstok. De lieftallige opener heeft nog een bloemetjesvibe in de eerste zonnestralen van de dag. De nummers die volgen brengen meer meer pit en tempo, met Pattern Skies als scheurend hoogtepunt over stoffige wegen. Shine Like The Sun is weer laid-back, onder een neergaande zon op een midzomerse avond. Meer gepolijst dan Dual Mono en erg kort, maar wel een fijn kwartiertje Greenhornes.

avatar van frolunda
The Greenhornes zijn de andere band van Patrick Keeler en Jack Lawrence,de ritme sectie van the Raconteurs.Op dit mini album komt de band voor de dag met een soort rock die doordrenkt is van sixties invloeden.Sommige hebben zelfs een licht psychedelisch ondertoontje.
De gemoedelijke opener vind ik niet al te sterk maar daarna komen the Greenhornes beter voor de dag met onder meer Shelter of Your Arms en Pattern Skies,het beste nummer van East Grand Blues.
Alles bij elkaar een aardig EP-tje dat niet helemaal overtuigd maar wel nieuwsgierig maakt naar ander werk van de band.
In 2010 kwam er overigens nog een album uit,Four stars wat hier nog niet op staat maar wel erg de de moeite waard schijnt te zijn.