The Tangent - Down and Out in Paris and London (2009)

Verenigd Koninkrijk / Zweden
Label: Inside Out

1. Where Are They Now? (19:13)
  2. Paroxetine 20mg (7:42)
  3. Perdu Dans Paris (11:42)
  4. The Company Car (6:20)
  5. Everyman's Forgotten Monday * (6:23)
  6. The Canterbury Sequence Volume 2. Ethanol That Nail (12:54)
avatar van Papartis
Het nieuwe studioalbum van The Tangent.

Ozric Spacefolk
Dit collectief rond Andy Tillison wordt met de plaat beter.

Ik weet niet opf de band al toonaangevend genoemd kan worden.
Maar de balans tussen gedreven muzikantschap en pakkende songwriting is wat mij betreft perfect hier.
Productie is ook uitermate prima!

De line-up hier =
Andy Tillison, Guy Manning en Theo Travis smaen met Paul Burgess en Theo Travis.
De leadgitaar wordt gespeeld door Jakko Jakszyk (kende ik nog niet, maar volgens wikipedia een veelgevraagd sessiemuzikant)

avatar van ChrisX
Ozric Spacefolk schreef:

Hij speelt maar op 1 nummer overigens.

Progliefhebbers moeten ECHT zijn, Jakko's, laatste album The Bruised Romantic Glee Club checken wat jammer genoeg nog helemaal niet hier om MuMe staat....

Ozric Spacefolk
Ja, Jakko speelt alleen op Perdu dans Paris. De rest van de electrische gitaar wordt door Andy gespeeld.

Ik ben wel benieuwd naar solowerk van Jakko Jakszyk. Heeft hij ook niet eens een plaat met Gavin Harrison (Porcupine Tree) gemaakt?

avatar van ChrisX
Ozric Spacefolk schreef:

Gavin speelt op meerdere werken van hem en ze hebben ook samen in bands gespeeld in de jaren 80. En hij speelt dus op die Bruised Romantic Glee Club mee op een groot aantal nummers. Voor jouw als progliefhebber, met ook een hang naar oud werk, is dat album echt een aanrader. Het is nl. een dubbelalbum (voor de prijs van een enkele) met op cd 1 Jakszyk's muzikale biografie (hij graaft nog diep in z'n verleden in de teksten) en cd 2 is de alternatieve soundtrack bij die autobiografie waar op hij songs van z'n voorbeelden 'covert' waaronder Henry Cow, King Crimson (een fantastische uitvoering van Islands) en nog wat meer dingen. Echt een wonderschoon album.

avatar van horned_reaper
Prachtige plaat!