Chevron - Everything's Exactly the Same (2005)

Electronic
Label: Planet Mu

1. Swimmin' Lessons (4:13)
  2. Running Out of Time (5:35)
  3. Cyberia (2:57)
  4. London (2:25)
  5. Optic Realisation (4:10)
  6. Bathyscaphe (3:28)
  7. Rudi the Techno Pioneer (3:15)
  8. Kingdom (3:36)
  9. Power of Eternia (3:53)
  10. Polyphonic Ringtone (3:30)
  11. I Remember (3:38)
  12. Going Out of My Head (4:36)
  13. Dutty Goes to Blockbusters (3:41)
  14. Emails and Viruses (3:44)
avatar van Goodfella
Erg prettig ding. Cd klonk me in het begin wat standaard in de oren, zo'n typische idm-release waarvan er duizenden zijn. Maar goed, beetje aandacht aan Mu releases besteden kan nooit kwaad, zo blijkt ook hier weer.

Erg leuk en gevarieerd allemaal. Van het hectische "Running Out of Time" tot het lollige "Polyphonic Ringtone" (met ska-invloeden ), heeft iedere track hier wel wat lekker frissigs. Het klinkt allemaal vrij toegankelijk, maar da's alleen maar lekker dus.

Moet bij die break-trackjes altijd wat aan Venetian Snares denken, maar het is allemaal net wat luchtiger, toegankelijker en diverser. Mike Paradinas gooide al eens allerlei stijlen succesvol door elkaar met "Full Sunken Breaks".. Chevron doet hier ongeveer hetzelfde.

Lekker weertje!