Zelienople - Give It Up (2009)

3,83

Label: Type

1. Aging (7:57)
  2. Can't Stop (9:02)
  3. All I Want Is Calm (6:01)
  4. Water Saw (5:15)
  5. I Can Put All My Faith in Her (4:56)
  6. Little Lady Eyefull (4:50)
  7. Dust Bowl (2:35)
  8. All Planned (5:24)
8 BERICHTEN

thedude1975
Klinkt lekker broeierig dit. Zoals op de site van Type al wordt geschreven, vertoont dit overeenkomsten met o.a. Talk Talk en Bark Psychosis.

hier te beluisteren!

avatar van unmudded lake
Broeierig! Dat is de term die hoort bij Zelienople

Zou ook goed als achtergrondmuziek kunnen dienen bij een voorstelling over de sjamanenwereld.

avatar van we tigers

Het weet me vooralsnog niet genoeg te boeien. De vergelijkingen met Talk Talk en Bark Psychosis begrijp ik wel, maar die twee bands hadden een geweldige creatieve drummer en hier mis ik dat toch. Daarnaast vind ik hier de vocals niet altijd even geslaagd.

Nog maar een paar keer een kans geven voordat ik aantal sterren plant.

avatar van Masimo
Broeierig, inderdaad, maar hier vind ik, in tegenstelling tot we tigers, de zang wel erg geslaagd. Past perfect in het mysterieuze sfeertje, voegt er zelfs veel aan toe. Een donker- en duisterheid als constante, gepaard met het mysterieuze van de stem. Sterk.

avatar van Masimo
En, bovenal, bijzonder beklemmend.

avatar van Masimo
Zeker een goede plaat om aan mensen te tippen, maar kan je volgende keer niet beter een PM sturen?

avatar van Monsieur'

Masimo schreef:

Ach, de geringe aandacht die deze plaat heeft (en niet verdiend) vind ik jammer. Zo schiet hij de update lijst in. Wat vind je er precies beklemmend aan Masimo?