Sugarcult - Start Static (2001)

Label: Ultimatum

1. You're the One (1:52)
  2. Stuck in America (2:57)
  3. Hate Every Beautiful Day (3:30)
  4. Bouncing Off the Walls (2:38)
  5. Saying Goodbye (3:29)
  6. Daddy's Little Defect (3:14)
  7. Lost in You (3:38)
  8. Pretty Girl (The Way) (3:30)
  9. Crashing Down (3:42)
  10. How Does It Feel (3:12)
  11. I Changed My Name (2:44)
avatar van douwens
Heb ik mooi de eer hier het eerste bericht te plaatsen. Leuk album, met het verrassend goede n'r Pretty Girl (The way). Bouncing off the walls en stuck in America zijn tevens aardige nummers.
Beetje Fall Out Boy actige teenagepunk, maar dan met een aantal uitschieters die wat volwassener klinken.

avatar van Carolaah
Pretty girl is suffering while he confesses everything (8)

Hmm ja jeugdsentiment.. Eerlijk gezegd ken ik alleen "Bouncing of the walls," "Lost in you" en "Pretty girl"

Nice songs, dit bandje onderscheidt zich op één of andere manier toch van andere alt. rock bandjes, ondanks dat het ook niet veel bijzonders is.. hm ja lastig te omschrijven..

Naja, Pretty girl is in ieder geval uitstekend gemaakt!

ik kende ervoor al stuck in american, saying goodbye, daddy little defect en how does it feel. de rest van het album kan me minder goed bekoren. het is echt geen slechte muziek, ik zet hem vaak op als achtergrond.