Solomun - Dance Baby (2009)

Bosniƫ-Herzegovina
Dance
Label: Diynamic

1. Country Song (6:43)
  2. Boys in the Hood (5:32)
  3. Cloud Dancer (4:10)
  4. Hypnotize (6:42)
  5. After Rain Comes Sun (3:54)
  6. Midnight Snack (5:59)
  7. Blackout (6:28)
  8. Deep Circus (5:45)
  9. Deja - Vu (6:14)
  10. Forever (8:13)
  11. Story of My Life (8:03)
avatar van Leonard91
Omdat Diynamic heel wat leuke releases op haar naam heeft staan ben ik ook maar eens achter het album van Solomun aangegaan. Helaas bleek die echter beduidend minder dan het album van labelgenootje Stimming. Waar Stimming misschien niet al te divers is in zijn sound heeft hij wel een duidelijk eigen geluid, iets wat Solomun naar mijn mening ontbeert. Het is gewoon een beetje standaard (funky) house.

Eigenlijk doet dit me een beetje denken aan "Mango" van Sascha Funke, netjes geproduceerd waardoor de matigheid van sommige songs enigzins gecompenseerd wordt omdat alles zo goed klinkt.
Dat neemt helaas niet weg dat een groot deel van het album redelijk saai is, wegwerphouse die een weekje na beluistering voor het grootste gedeelte alweer door de blender kan omdat een eindeloze lijst aan dergelijke releases staan te popelen om haar plaats in te nemen.

Dat wil niet zeggen dat het geheel slecht is. In de meeste nummers zijn er wel wat leuke dingetjes te ontdekken en Hypnotize vind ik een geslaagd nummer. Het is alleen meestal niet genoeg om een heel nummer te dragen. Een EP'tje met bijv. Country Song, Hypnotize en After Rain Comes Sun zou goed te doen zijn, maar een heel album is een beetje teveel van het (niet zo heel) goede.