The Psychedelic Furs - Mirror Moves (1984)

Rock / Pop
Label: CBS

1. The Ghost in You (4:17)
  2. Here Come Cowboys (3:55)
  3. Heaven (3:27)
  4. Heartbeat (5:17)
  5. My Time (4:27)
  6. Like a Stranger (4:00)
  7. Alice's House (3:53)
  8. Only a Game (4:13)
  9. Highwire Days (3:58)
avatar van c-moon
"The Ghost in You", "Heaven", "Heartbeat".. en er staan NOG juweeltjes op dit album !!

avatar van frolunda
Aardige Wave pop met Heaven toch wel als beste nummer.Beetje saai en glad en ik mis het avontuurlijke.

Tomio
Het lijkt moeilijk te verteren, dat een band, wiens eerste wapenfeit een zeer goed (avant garde) new wave album was, binnen enkele jaren afgegleden is naar deze pretentieloze popmuziek.

Inderdaad, Mirror Moves is geen avontuurlijk album.

Echter, het bevat fantastische, aanstekelijke en goed in elkaar gezette songs, wat resulteert in een zeer hoog luistergenot. Na dertig jaar is hier geen sleet in te herkennen en dat kan ik niet zeggen van menig new wave album uit dezelfde periode.

Door de productie van Keith Forsey klinkt dit album gepolijst, zeker vergeleken met Todd Rundgren’s werk bij de voorganger “Forever Now”. Nu bevat de cd uitgave van “Forever Now” als bonustrack ook het nummer “Alice’s House”, maar geproduceerd door Rundgren. Na vergelijking durf ik te concluderen: als de song compositie maar sterk genoeg is, is de productie van ondergeschikt belang.

Heaven ken ik wel van dit album, ligt in de lijn van Echo & the Bunnymen en Julian Cope en Teardrop Explodes. Debuut heb ik in huis, en daar staan in ieder geval wel een aantal sterke nummers op.

avatar van Alicia
De new wave pop van The Psychedelic Furs gaat er altijd wel in. Ook nu nog! De wave is er hier inmiddels wel vanaf gesleten. De stem van Richard Butler kraakt ook niet meer zo en de liedjes zijn lichter verteerbaar, maar oh oh... wat zijn ze mooi! Heaven en Heartbeat zijn mijn favorieten op Mirror Moves. Op vrijwel elke "Best 80s Dance Songs" afspeellijst is er wel ergens een Heartbeat te vinden.

Yeah... she's a heartbeat...she's a door at the end of a dead end street...she's a heartbeat...