Redlight Boogie - Dirty Money Clean Hands (2009)

Label: Now or Neva

1. Stand Up (3:42)

met Deanté

2. Love My City (3:45)
  3. Welcome Me In (3:41)

met Heltah Skeltah

4. Right Here! (3:46)
  5. The Longest Breath (3:39)
  6. Runnin' from God (3:37)

met Maikal X

7. Smoke Break (1:37)
  8. They Don't (2:54)
  9. Look It Away (3:56)

met Ziggi

10. Boogie Down Bronx (3:29)
  11. Thug Bunny (3:35)

met Naomi

12. Dirty Money Clean Hands (4:59)
  13. Beautiful (3:34)

met Latex & Bama

14. One More Glass (3:55)

met Michael Bryan

15. Gimme Myspace (3:31)

met Muwet

16. Hands Down (3:29)

met DJ Chainsaw

17. Sometimes at Night (Black Crow) (3:36)
  18. Far from Here (4:21)

met I / Fan

19. Timbs in the Door
  20. Heatrock *

met Sean Price

avatar van TheLegacy
Jeej, hij is toegevoegd hoor!

avatar van dusso
Ben benieuwd, heeft lang geduurd. Welcome Me In heb ik wel al live gehoort, en die track smaakt naar meer!

avatar van Rhythm & Poetry
Dat ik respect heb voor deze veteraan staat buiten kijf. Dit album vind ik echter niet zo goed, Suga Cane verveelt snel omdat hij op dit album een beperkte rapper blijkt te zijn. Hij komt net iets te vaak met een geforceerde verse en ook komen zijn frustraties niet altijd goed over.

Dirty Money Clean Hands zit productioneel ook al niet zo goed in elkaar. Veel producties die te eentonig zijn en al snel gaan vervelen. Het klinkt allemaal erg kaal en er wordt geen lekkere sfeer neergezet.

Vervolgens zijn het ook nog eens veel matige gasten die een bijdrage leveren aan het album. Veelal beperken ze zich tot de refreinen, en deze refreinen zijn dan ook van een erg laag niveau. Rock is de uitzondering, zijn bijdrage mag er wel zijn. Al is het alleen al omdat zijn stem zo ontzettend dope is.

MAS
Beetje een tegenvaller. Het is allemaal een beetje teveel van hetzelfde. Ook raar het album tot nu toe alleen op Amazon USA in digitale versie is gereleased. Dacht juist dat oldschoollegendes zoals Cane (en ook Deams) meer waarde zouden hechten aan een fysiek product. Ook jammer dat Redman niet op het album staat (dat had Cane van tevoren aangekondigd) Redman en Cane leek me wel een dikke combinatie.

avatar van tovast
Welcome Me In en Runnin' from God zijn hele harde tracks.
Runnin' from God stond al een jaar op internet, maar ik wist niet dta hij hier op zou komen.
eerst nog een keer luisteren.

avatar van Game
Welcome Me In klinkt wel goed, je zou echt niet zeggen dat SugaCane Nederlands is.

wat een overdreven dikke reet heeft die chick op de cover haha

avatar van Jacktherapper
Als ik dit album sterren geef, dan geef ik een verkeerd beeld bij de man weer. Lang niet het hoogste niveau op dit album, maar toch een gigantisch te waarderen head. Tracks als Welcome Me In zijn gewoon moord acties.. C.A.N.E. blijft een veteraan met knowledge.

Relax
Hij zei bij BNN 101 gedoetje nog dat Redman ook zou meedoen op het album.
Helaas.

MAS
Redman en andere Amerikaanse rappers komen op een EP die volgend jaar uitkomt. Hij wilde niet dat mensen zijn album gingen luisteren omdat er grote namen op stonden.

Relax
Ah oké, wel een gezonde reden.

Toch valt het album ontzettend tegen, geen 1 track valt op, het lijkt 1 lang geheel wat op een gegeven moment echt saai is.

Ik denk dat ik te hoge verwachtingen had.

avatar van Shelter
Relax schreef:
Ah oké, wel een gezonde reden.

Ik denk dat ik te hoge verwachtingen had.

Welcome me in vind ik toch wel een hoogtepuntje!

Voor de rest klinkt het wel aardig allemaal maar nog niet echt pakkend.
Ik moet wel zeggen dat ik dit een typisch geluid vindt wat beter wordt na vaker luisteren. Cane is sowieso de shit, een van de weinige Nederlandse MC's die in het Engels kunnen spitten zonder een overduidelijk Nederlands accent.

Relax
Ik heb toch liever een Mr. Probz album dan van Cane.

avatar van TheLegacy
Ik verlaag het album met een halve ster..
Ik luister het nog nauwelijks en het kan me ook niet echt meer boeien.

avatar van pascal83
Het 'bonusnummer' met Price is wel weer een goed nummer. Ligt de rest van het album dan zo erg onder het niveau van Heartrock?

avatar van Rhythm & Poetry
Vind van wel, dat nummer met Price is namelijk wél goed.

MAS
Beetje saai en eentonig album van Cane. Toch vind ik het goed genoeg voor een voldoende. Ik heb wel een hoge pet op Cane dus ik hoop dat zijn EP dit jaar uit komt beter is.

avatar van Shelter
pascal83 schreef:

Welcome me in is minstens zo goed!

Shelter schreef:

Welcome me in is minstens zo goed!

Dat is dan ironisch genoeg met de 2de helft van Heltah Skeltah.

avatar van ThingMan
Heerlijk nummer Welcome Me In!! Ben benieuwd naar de rest. Vind You Can't Fool Mine nog steeds een lekker nummer.

Relax
Mwah uiteindelijk een erg matig album.. Redlight doet het goed, maar het klinkt iets te eentonig.

avatar van ThingMan
Komt dit album ooit nog in de winkel?? Of kan je deze alleen via Amazon kopen?

0,5
Zoveel jaren gewacht op zijn debuutalbum en dan krijg je een wegwerpschijf. 0.5 sterren voor de moeite.

avatar van Spraakwater25
NL GOAT !!!