Quintessence - In Blissful Company (1969)

Label: Island

1. Giants (4:37)
  2. Manco Capac (5:17)
  3. Body (3:34)
  4. Gange Mai (4:00)
  5. Chant (3:02)
  6. Pearl and Bird (3:57)
  7. Notting Hill Gate (4:38)
  8. Midnight Mode (9:15)
  9. Notting Hill Gate * (2:31)
  10. Move into the Light * (3:26)
JonnieBrasco
Dit is het 60's/70's-rock bandje waar Raja Ram, de man achter Shpongle en ook Hallucinogen, vandaan komt. Hier betreft het een mix van (art-)rock, jazz en Indische muziek... Ben toch wel benieuwd hoe dit dan klinkt, maar ik reken er niet op dat iemand op MusicMeter hier ooit van gehoord heeft.

avatar van Toon1
Toch wel

Erg mooi plaatje. 4* voor nu maar dat kan zeker nog hoger ooit...
Heb je deze nu trouwens al gehoord?

..zei hij anderhalf jaar later

Ik heb begrepen dat dit een beetje in het genre van Shakti en Third Ear Band zit, Toon?

avatar van Toon1
Shakti heb ik nog niet gehoord dus daar kan ik niet over oordelen.
Maar Quintessence stond in juni 1970 op het Kralingen Pop Festival in Rotterdam, samen met Caravan, Pink Floyd, Jefferson Airplane, Frank Zappa, Santana en Skin Alley. Dus deze band moest wel iets in zijn mars hebben .
Ze klinken ook wel wat als Caravan, en voor jou als prog-liefhebber zijn ze toch wel de moeite waard om te beluisteren denk ik...

OK, ik ga erachteraan

avatar van Paap_Floyd
Ik kom dit toevallig tegen op Progarchives en mijn verwachtingen zijn hoog na het luisteren van 1 nummer.

avatar van Protonos
Very interesting! Midnight Mode met de fluit klinkt alvast geweldig.