Viro the Virus - Outbreak (2005)

geen stemmen

Label: One i Di.Vision

1. Intro: Outbreak (2:22)
  2. Top Dog (3:56)
  12. Free Form (3:56)
  13. Pay Dirt (4:01)
  14. Bah Humbug (2:35)
  15. Growing Pains (4:33)
  16. Bonus Arz Nova Track Funky Fresh iLL (4:07)
avatar van Stapler
Top Dog is echt geweldig, heeft ook een clip. Verder is mij alleen nog Rock the House bijgebleven.

avatar van Bedorvenkebab
Het debuut van Viro The Virus, en de vraag is natuurlijk of dit album naast een werkelijk spuuglelijke cover ook wat meer heeft te bieden.

Het antwoord daarop is ja, hoewel de twee vervolgalbums hierop toch een stuk beter zijn. Top Dog is de uitschieter van het album, verder vallen ook de tracks Red Carpet, Ya Heard? en Primetime op, mede doordat de beats van deze tracks goed te doen zijn. Echt diep gaan de lyrics op dit album niet, het blijft wat oppervlakkige maar soms toch orignele brag & boast wat Viro doet. Hierdoor zijn de tracks die mindere producties hebben niet echt voor herhaling vatbaar. Op de track Growing Pains na dan, waar hij vooral "eerlijk" overkomt over zijn jeugd.

Al met al een aardig album van Viro, 3*