Archers of Loaf - Icky Mettle (1993)

Rock / Pop

5. Might (2:04)
  6. Hate Paste (2:46)
  7. Fat (1:19)
  8. Plumb Line (2:09)
  9. Learo, You're a Hole (3:51)
  10. Sick File (1:42)
  11. Toast (4:38)
  12. Backwash (3:27)
  13. Slow Worm (3:32)
avatar van Omsk
Dit is een beetje in de stijl van Pavement en Built To Spill heb ik begrepen? Kunnen ze zich een beetje meten met die bands?

avatar van xrockerx
superplaat! eerste nr is een hit!

Omsk schreef:

Zou je je eigen vraag inmiddels kunnen beantwoorden Omsk? Ik ben wel benieuwd hiernaar.

The Deftone
Dat dit album zo weinig stemmen heeft.
Erg toffe plaat, luister hem op het moment erg veel.

Het nummer Wrong komt me wel ergens heel erg bekend van voor.. Zou alleen niet weten waar ik het van zou moeten kennen.

avatar van Omsk
obsessed schreef:

Die eerste track is wel wat Pavement-achtig, maar ik zou verder toch meer in de Sebadoh-hoek gaan hangen (al liggen die ook geen lichtjaren van elkaar).

"All I ever wanter is to be your spine"

Maar een prima, intelligente, en naar het einde toe ook steeds urgentere plaat. Nummers 10, 11 en 12 slepen deze plaat ontegenzeggelijk naar de vier sterren.

avatar van Paalhaas
Fans van AoL kan ik van harte aanraden om deze twee albums eens uit te proberen, beide projecten van frontman Eric Bachmann. Ik vind ze eigenlijk allebei gewoon beter dan wat ik van de Archers ken.

avatar van Chungking
Als Pavement, BTS en Sebadoh in één adem genoemd worden bij deze plaat, dan weet ik dat het iets voor mij is. En kijk, dat blijkt inderdaad

Lang leve rammelende (indie)rock!

Geweldig rammel(indie)rock album. Nu pas echt ontdekt. Kende de naam al wel en wat nummers, maar nu na aanschaf van dit album er achter gekomen dat ik echt wat gemist heb (al) die tijd...

Naast de genoemde referenties hoor ik ook Dinosaur Jr en soms wat Pixies-gekkigheid er in terug. Is over het algemeen wat steviger/ rockender dan Pavement, Sebadoh etc. vind ik. En dat staat me wel aan.

"Cause she's an indie rocker
And nothing's gonna stop her"

(Uit Plumb line!)