Aaliyah - I Care 4 U (2002)

R&B / Pop
Label: Blackground

1. Back and Forth (3:49)
  2. Are You That Somebody (4:25)
  3. One in a Million (4:29)
  4. I Care 4 U (4:33)
  5. More Than a Woman (3:50)
  6. Don't Know What to Tell Ya (5:01)
  7. Try Again (4:44)

11. Come Over (3:55)

met Tank

12. Erica Kane (4:37)
  13. At Your Best (4:50)
  14. Got to Give It Up [Remix] * (3:57)
  15. We Need a Resolution * (4:02)

met Timbaland

16. Rock the Boat * (4:35)
avatar van Thunderball
Playlist klopt NIET, de laatste twee nr's ontbreken:

We need a resolution
Rock the boat

Goede compilatie met alle bekende hits. Ik luister eigenlijk niet veel naar r&b, maar haar vond ik toch wel erg goed (en smakelijk om naar te kijken).

Bij deze cd zat ook nog een mooie bonusdvd (incl alle clips), wat de aanschaf nog meer de moeite waard maakte!

Toch wel 4 sterren!

Tsjah ookal klopt het niet, Miss You is mijn favo en die staat er gelukkig wel bij

avatar van lauradance
volgens mij is dit het laatste album van aaliyah en ook gelijk de beste.

avatar van Reijersen
'Aaliyah' was haar laatste album. Dit is een compilatie.

avatar van lauradance
dan neem ik het terug, dan is dit ook wel een lekker album want ze heeft wel goede plaatjes gemaakt maar aaliyah blijft het beste album van haar.

avatar van Kim008
Compilatie van haar beste hits, echt een goed album

RIP

avatar van Niek
Aaliyah was natuurlijk vooral een fantastische prestatie van Timbaland. Wat een producties zette hij hier neer zeg! Ook qua tekst en opbouw zitten de tracks goed in elkaar. R U That Somebody, Try Again en We Need A Resolution zijn wel overduidelijk de beste tracks.

avatar van Angelo
Ik denk dat dit album een prima weergave is van Aaliyah’s discografie en dit is dan ook een redelijk goede weerspiegeling van haar oevre. Het album zit boordevol met R&B klassiekers waarvan de helft (misschien iets meer, misschien iets minder) zijn weg naar de hitlijsten wist te vinden met ‘Try again’ en ‘Are you that somebody’ als grootste hits.

Er is voor dit album een andere versie gebruikt voor ‘Got to give it up’ (Marvin Gaye cover) dan die verschenen is op haar tweede studioalbum ‘One in a million’ en dat is nou jammer, deze nieuwe versie haalt het niveau van het origineel bij lange na niet.

Maar ook de singles die van haar laatste studioalbum ‘Aaliyah’ afkomen mogen er zijn; ‘We need a resolution’, ‘More than a woman’ en ‘Rock the boat’ zijn aardige producties van Timbaland die de grondslag zijn van zijn hedendaagse producties. Hij heeft overigens ook producties verricht voor het ‘One in a million’ album en dus ook voor een aantal andere nummers op dit album, en die weergeven een echte old school sound.

Toch mis ik een aantal nummers waaronder ‘The one I gave my heart to’ en ‘If your girl only knew’. Deze nummers hadden ook zeker niet misstaan op dit album. De netgenoemde nummers waren overigens ook destijds op single uitgebracht.

Al met al een redelijke compilatie van een helaas veel te vroeg gestorven Aaliyah.

avatar van Hendrix4live
Niek schreef:

Waarom dan maar een 2,5*?

avatar van Theoden King
Als gevorderde veertiger blijf ik graag een beetje "bij" met moderne muziek en een goede compilatie van Aaliyah mocht dan ook niet ontbreken. Prima R&B zangeres, die een aantal heerlijke nummers aan dit genre heeft toegevoegd.

Toch wordt de pret voor een deel gedrukt door de productie/mastering van deze verzamelaar. Duidelijk toegespitst op de "oordopjesgeneratie". Met name het laag is veel te dik aangezet, wat het luisteren van deze collectie op een high-end set tot een vermoeiende gebeurtenis maakt.

Misschien moet ik het beperken tot luisteren in de auto of ook eens een setje oordopjes aanschaffen