Alphaville - First Harvest 1984-92 (1992)

Duitsland
Label: WEA

1. Big in Japan (3:56)
  2. Sounds Like a Melody (4:32)
  3. Sensations * (4:00)
  4. The Mysteries of Love (3:37)
  5. Lassie Come Home (7:00)
  6. Jerusalem (3:37)
  7. Dance with Me (4:10)
  8. For a Million (6:13)
  9. A Victory of Love (4:15)
  10. The Jet Set (3:42)
  11. Red Rose * (4:40)
  12. Romeos (5:22)
  13. Summer Rain (4:12)
  14. Forever Young (3:52)
  15. Big in Japan [Culture Mix] * (6:08)
avatar van c-moon
Zeer goede verzamelaar die een mooi overzichtje geeft van de eerste Alphaville-jaren (en dus ook de meest bekende songs, vermits hun recenter werk m.i. veel minder gekend is).

Met krakers zoals "Sounds Like A Melody", "The Mysteries of Love", "Jerusalem", "Forever Young", "Jet Set", "A Victory Of Love" en natuurlijk ook "Big In Japan"

Zeer mooi overzicht van 80 ies groep Alphaville, ietwat onderschat volgens mij.

avatar van IntoMusic
Heerlijk album om weer weg te dromen en misschien wel af en toe te hunkeren naar de 80's. Leuk overzicht!

avatar van Twinpeaks
Lekker plaatje met mooie heldere productie.Zo heel af en toe haalt deze nog weleens de cd speler en dan geniet ik er ook wel met volle teugen van.Aan de andere kant ben ik de jaren 80 toch wel een beetje ontgroeid ,uitzonderingen daargelaten.Maar al met al niet slecht . 3 en have ster .

Ozric Spacefolk
Ik vind het zo mooi dat deep album tracks For a Million en Lassie Come Home ook deze verzamelaar hebben gehaald. Geeft toch een beetje de meer serieuze kant van de band weer.
Een band die zich niet alleen op de dans vloer richtte.

avatar van Funky Bookie
Leuke verzamelaar van 1 van de vele typische jaren 80 bands. Meer dan dit hoef ik niet van ze te hebben, maar bij tijd en wijlen is het erg leuk.