Gypsy Kyss - When Passion Murdered Innocence (1990)

Duitsland
Label: Intercord

1. What I Feel (4:58)
  2. Fair Is Fair (3:53)
  3. Confused (As One Is by the Other) (4:36)
  4. Peccavi (6:51)
  5. Hung by a Thread (5:33)
  6. Walk on the Water (3:06)
  7. Where Do You Go (3:53)
  8. From Here (8:23)
  9. One Way Out * (4:37)
  10. Sunset * (5:21)
  11. Lunatic * (3:53)
avatar van notsub
Het gaat wat gebogen onder een goedkoop klinkende produktie, maar Gypsy Kyss laat al op het debuut gelijk horen dat het in staat is goede songs te schrijven. Onder bezielende leiding van gitarist/zanger Micheal Dickes brengt men veel emotie in de ballads Confused, Peccavi en het wonderschoon eenvoudige Where Do You Go. De muziek wordt gebracht met stevig gitaarwerk, zonder dat het metal wordt. Hung By A Thread is daar een mooi voorbeeld van. Het slotnummer From Here verdient ook extra aandacht. Hier wordt een eenvoudige beat gelanceerd, die langzaam uitgoeit tot een heerlijke oase van gitaarsolo's.

Ook al is de band maar kort actief geweest, ze hebben bij mij een onuitwisbare indruk achter gelaten. Dat komt dan met name door de opvolger "Songs From A Swirling Ocean" .