My Dying Bride - Bring Me Victory (2009)

Label: Peaceville

1. Bring Me Victory (4:10)
  2. Scarborough Fair (6:20)
  3. Failure (6:46)
  4. Vast Choirs [Live at Graspop 2008] (13:26)
avatar van Darkzone
Hé, deze heb ik gemist.

avatar van Darkzone
Even wat ingehaald. Deze ep als mp3 achter het album For Lies I Sire gezet (zonder BMV) en het klopt gewoon.

Scarborough Fair is wel erg mooi uitgevoerd in dezelfde bedroevende sfeer als van Simon & Garfunkel (of het echt hun nummer is weer ik niet, ik ben Leo Blokhuis niet ), al hadden ze er makkelijk een heavier versie van kunnen maken.

Failure, een cover van The Swans, ken ik nog niet in de orginele uitvoering (al komt de band mij wel vaag bekend voor). Maar oh oh oh wat een geweldig meeslepend nummer! Tarentino!!!!!

Ik ben over het algemeen niet zo'n fan van andermans werk coveren, tenzij een nummer in het eigen genre wordt uitgevoerd (Pet Shop Boys bijvoorbeeld). Maar MDB is er ook erg goed in om andermans werk te vertalen in de taal van MDB. Roads en Some Velvet Morning zijn hier uitstekende voorbeelden van!