Karen Young - Hot Shot (1978)

Funk / Soul
Label: West End

1. Bring on the Boys (5:39)
  2. Where Is He (6:00)
  3. Baby You Ain't Nothing Without Me (6:52)
  4. Hot Shot (8:39)
  5. God Knows I'm Just a Woman (4:21)
  6. Beau (4:03)
  7. Hot Shot [Instrumental Version] * (8:23)
  8. Baby You Ain't Nothing Without Me [7" Version] * (3:32)
  9. Bring on the Boys [7" Version] * (3:36)
  10. Baby You Ain't Nothing Without Me * (7:20)
  11. Bring on the Boys [12" Jim Burgess Mix] * (7:22)
  12. Hot Shot [Joey Negro Sure Shot Mix] * (6:07)
  13. Where Is He [Previously Unreleased Studio Version] * (6:57)
  14. Bring on the Boys [Previously Unreleased Studio Version] * (8:31)
avatar van musicfriek
Nooit geweten dat ze een album gehad heeft. Ze zal dan ook alleen maar herinnerd worden aan het discodeuntje Hot Shot.

avatar van LucM
Tja, musicfriek, typisch een ééndagsvlieg. Een hit scoren (Hot Shot vind ik wel aardig) en dan niets meer.

Toch heeft Karen Young meer dan die ene hit Hot Shot gehad in de dance-lijsten wereldwijd. Zo scoorde ze ook met het openingsnummer Bring On The Boys. Werd zeker ook in Utrecht gedraaid, net als in 1982 het ook lekkere Detour. Maar Hot Shot is natuurlijk een legendarische hit. En het album borduurt op die kwaliteit voort. Funky soulful songs, geweldig gezongen door Karen Young, waarbij ze echt prima wordt begeleid. Vooral de heerlijke piano en de conga's vallen op. De lekkere ritme's vliegen je om de oren. Erg goed vind ik Hot Shot, Where Is He, Baby You Ain't Nothin' Without Me en de ballad God Knows I'm Just A Woman. De LP is dus ook de moeite waard. Lang leve de kringloop!

Ik zie trouwens net dat er in 2015 een geremasterde CD is uitgebracht met als bonustracks diverse 12" versies: Karen Young - Hot Shot (CD, Album) at Discogs

Ook zie ik dat Karen Young maar 39 jaar is geworden... sad.

avatar van E-Clect-Eddy
west ondertussen is er ook een versie uit met 8 bonustracks, ik ken eigenlijk alleen de hit goed maar ook even 2 andere nummers geluisterd (Bring On The Boys + Baby You Ain't Nothing Without Me) die nodigen wel uit om de rest te luisteren.

En inderdaad treurig dat ze maar 39 werd.