Bifrost Arts - Salvation Is Created (2009)

Alternatieve titel: A Christmas Record from Bifrost Arts

Folk
Label: Great Comfort

1. O Come O Come Emmanuel (2:18)
  2. Joy Joy!!! (3:47)

met Devon Sproule en Paul Curreri

3. Bring a Torch Jeanette, Isabella (2:40)

met Ben + Vesper

4. O Little Town of Bethlehem (3:47)

met Sarah Fullen

5. Let All Mortal Flesh (3:34)

met Elin K. Smith

6. Messiah (3:49)

met Robert Heiskel

7. Silent Night (3:28)

met Diane Birch

8. Out of Heaven (3:44)

met Derek Webb en Evan Gregory

9. Veiled in Darkness (5:19)

met Matt Bauer en Maeve

10. Salvation Is Created (6:46)

met Aimee Wilson

Als niet-gelovige moet ik zeggen dat deze cd me enorm kan bekoren.
Bifrost Arts (een 'non-profit organisatie') heeft een duidelijk christelijke inslag zoals ook een Sufjan Stevens die heeft en het project The Welcome Wagon.
Bifrost is in de scandinavische mythologie dan ook de brug tussen hemel en aarde.
Maar wat is dit een ongelooflijk mooi album! Integer, betoverend en vooral hartverwarmend.
Als er dan toch een kerst-cd beluisterd moet worden dan is dit degene dit jaar en geen andere: schitterende instrumentatie (die strijkers!), hemelse zang en nergens ook maar een beetje klefheid te bespeuren.
Kerst = nepperigheid? Zal best, maar als ik dit hoor proef ik de puurheid in de muziek en kan ik heel goed alle gedoe er omheen wegdenken.
Voor wie de Sufjan EP's inmiddels iets te veel gehoord heeft als heerlijk alternatief is er nu een nieuwe naam: Bifrost Arts!!!!
Dank je archangel9 voor het tippen van deze cd: of ik kerst cd's kan waarderen? Nou, deze zekers te weten! Zelfs tot ver na de kerstdagen denk ik zo.

Staat genoteerd voor 1e kerstdag!

avatar van Tegid.mzk
Jammer dat ik dit nu pas ontdek. Leuk voor volgend jaar. Bedankt voor de tip, aERodynamIC!

avatar van archangel9
Halleluja! .
Inderdaad, integere en vooral beeldschone muziek. Ook ik ben als niet gelovige geraakt door de oprechte schoonheid hiervan. Bij het slotnummer zelfs af en toe een traantje weggepinkt.

avatar van Tegid.mzk
Als wel-gelovige kan ik dit zeker waarderen! Dat laatste nummer is wondermooi... Heb ik mijn opa en oma ook even blij mee gemaakt.

avatar van Martin Visser
dank je Aero. heb wat op youtube geluisterd en was meteen verkocht. heb direct beide CD's besteld.

Toch weer een erg mooi album om nu uit de kast te trekken. Zelfs als het geen kerst is blijft dit genieten.

Kersttijd = Bifrost Arts tijd. Wat een hemels album is dit toch.

avatar van keijzm73
Bij de eerste nummers - als je niet naar de tekst luistert - heb je amper in de gaten dat het hier om een kerstplaat gaat. Fijn om af te wisselen met Sufjan Stevens' zijn kerstproject. Want deze 39 minuten durende bevroren kunst houdt natuurlijk niet over met twee van die dagen voor de boeg. Naar verwachting zal m'n schoonmoeder dit niet weten te waarderen zodat ze op tijd weer naar huis zal gaan.. En zo wordt het toch nog een mooie kerst .. Waarvoor dank aERo

keijzm73 schreef: