Rollins Band - Life Time (1987)

Label: 2.13.61

1. Burned Beyond Recognition (2:53)
  2. What Am I Doing Here? (3:17)
  3. 1,000 Times Blind (2:54)
  4. Lonely (4:12)
  5. Age (5:28)
  6. Gun in Mouth Blues (8:47)
  7. You Look at You (3:27)
  8. If You Are Alive (2:40)
  9. Turned Out (5:52)
  10. What Am I Doing Here? (3:20)
  11. (Story) (1:19)
  12. Burned Beyond Recognition (2:51)
  13. Move Right In (8:34)
  14. Hot Animal Machine II (8:36)
De Rollins Band op z'n best. Een bezeten combinatie van punk en metal met blues- en jazzinvloeden. Dit krijg je als vakmuzikanten die oorspronkelijk van buiten de metalscene komen harde muziek gaan maken. Dan krijg je zoiets origineels en heftigs als dit. En de wrange teksten en de woede in de zang van Henry Rollins krikt het nog meer op.

Vandaag nog eens opgezet...het blijft een waanzinnig album!
Het heeft het compromisloze van Black Flags `Damaged`, maar dan met veeeeeeel betere muzikanten.
Het is jammer dan Henry Rollins en gitarist Chris Haskett in de alternatieve rock-metal scene zo weinig credits krijgen: bands als Soundgarden, System of a Down, Prong, Korn, etc. hadden in de jaren 90 allemaal zo hun eigen alternatieve versie van harde muziek, maar de Rollins Band deed dit al jaren er voor!

avatar van Ataloona
Het live-gedeelte van deze plaat is echt smullen. Keihard en psycho Rollins op z'n best.

De plaat en grote meneer die veel voor mij hebben betekend, begin jaren 90, ongeveer 5 jaar na de release. Nu, nog eens 30 jaar later, de vinyl gekregen van mijn vriendin. Ik vind Henry Rollins en de Rollins Band geweldig, maar dit album is een meesterwerk. Intelligent gebald intens en een stevige por in mijn coming of age