Cheap Trick - Sgt. Pepper Live (2009)

Label: Big3

1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1:55)
  2. With a Little Help from My Friends (2:37)
  3. Lucy in the Sky with Diamonds (3:54)
  4. Getting Better (2:36)
  5. Fixing a Hole (3:16)
  6. She's Leaving Home (3:52)
  7. Being for the Benefit of Mr. Kite (2:46)
  8. Within You Without You (5:35)
  9. When I'm Sixty-Four (2:50)
  10. Lovely Rita (2:36)

met Joan Osborne

11. Good Morning Good Morning (2:36)
  12. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band [Reprise] (1:15)
  13. A Day in the Life (4:41)
  14. Golden Slumbers / Carry That Weight / The End (5:44)
EX BEASTER
Verschrikkeljk

avatar van echoes
EX BEASTER schreef:
Verschrikkeljk

Echt? Waarom dan? Ik vind het erg knap neergezet met een compleet orkest die de arrangementen geweldig speelt. Regelmatig lekker rockend ook. Ik vind wel de andere zangers beter bij de songs passen dan Robin Zander. Vooral Mr Kite en Within You vind ik erg goed gedaan, maar all in all erg genietbaar.

EX BEASTER
Awel , ik vind het een drama ,een aanfluiting voor de echte Sgt. Pepper , das mijn gedacht

avatar van gaucho
Ik heb hier destijds wel eens naar geluisterd, maar krijg hier hetzelfde gevoel bij als bij The Analogues - en in feite zou je Cheap Trick daar de internationale versie van kunnen noemen, althans op dit album.

Begrijp me goed, ik hou van Cheap Trick, niet in de laatste plaats vanwege de overduidelijke Beatles-invloeden in veel van hun songs (If you want my love, anyone?). In dat opzicht vind ik hen wel de geschikte band voor een project als dit. Maar ik blijf met dezelfde vraag zitten als bij The Analogues. Het is 'an sich' best goed gedaan, waarbij ik dan ook nog vind dat CT zijn eigen identiteit hier nog een beetje in laat doorklinken, t.t.t. The Analogues, die alles vooral zo minutieus mogelijk naspelen op authentieke instrumenten. En dat het nog best leuk kan zijn om dit eens live mee te maken, geloof ik ook nog wel. Maar waarom zou je het op een geluidsdrager willen uitbrengen als je ook naar het onovertroffen origineel kunt luisteren? Lijkt me een beetje zonde van de tijd...

avatar van echoes
Ik heb de live uitvoering op youtube geluisterd en dus ook gezien en dat maakt inderdaad wel een verschil. Ik zou hier nooit een cd van kopen, maar een live concert zeker wel willen bijwonen.