Thin Lizzy - Greatest Hits (2004)

Ierland
Label: Universal

1. The Boys Are Back in Town (4:26)
  2. Jailbreak (4:02)
  3. Don't Believe a Word (2:19)
  4. Dancing in the Moonlight (It's Got Me in It's Spotlight) (3:28)
  5. Rosalie (4:10)
  6. Waiting for an Alibi (3:30)
  7. Do Anything You Want To (3:52)
  8. Sarah (3:31)
  9. Chinatown (4:44)
  10. Killer on the Loose (3:56)
  11. Trouble Boys (3:35)
  12. Hollywood (Down on Your Luck) (4:40)
  13. Cold Sweat (3:08)
  14. Thunder and Lightning (4:55)
  15. The Sun Goes Down (6:21)
  16. Dedication (3:59)
  17. Still in Love with You (5:50)
  18. She Knows (5:14)
  19. Phil Lynott / Yellow Pearl (3:00)
  20. Whisky in the Jar (5:46)
  21. Gary Moore & Phil Lynott / Out in the Fields (4:17)
  22. Gary Moore Featuring Phil Lynott / Parisienne Walkways (3:24)
  23. Emerald (4:45)
  24. Bad Reputation (3:10)
  25. Wild One (4:21)
  26. Fighting My Way Back (3:15)
  27. Showdown (4:32)
  28. Black Rose (7:07)
  29. Phil Lynott / Dear Miss Lonely Hearts (4:12)
  30. The Rocker (2:42)
  31. Are You Ready (3:02)
  32. Renegade (6:09)
  33. Phil Lynott / King's Call (3:40)
  34. Angel of Death (6:18)
  35. Cowboy Song [Live] (5:30)
  36. The Boys Are Back in Town [Live] (4:59)
avatar van Carow
Echt geweldige cd.. had nooit van Thin Lizzy gehoord als mijn ierse penvriend het niet zei!

avatar van gemaster
Penvriend? Ik dacht dat die alleen voorkwamen in Engelse studieboeken voor de brugklas.

Soms heb je wel 's dat je iemand tegen komt op vakantie en daar vervolgens mee correspondeert via brieven. Alhoewel het tegenwoordig wel met e-mail zal gaan... Schrijf jij echt brieven Carow?

avatar van Carow
Ben jij gek .... Msn gaat veel sneller... ik zei penvriend omdat ik het makkelijker vond dan msn-vriend of e-mailvriend.

avatar van HiLL
Is dit een goede compilatie van de band?
Heb een aantal lekkere nummers van de band.

avatar van Carow
Ik vind van wel. Op deze cd staan echt klassiekers, maar ook solowerk van Phil Lynott. Het vroegere werk en ook het oudere werk. De liedjes die je echt moet luisteren zijn the Boys are back in town, Still in love with you, Jailbreak en Parisienne Walkways (dat vind ik dan zo'n beetje de beste liedjes)

avatar van Carow
Wat ik erg jammer vind van deze compilatie is dat er bijna niks van de vroege jaren van Thin Lizzy bij staat, wat imo toch echt wel heel erg goed is. Ik mis bijvoorbeeld Dublin heel erg, een van hun beste liedjes. Ook Little Girl in Bloom, Black Boys on the Corner en Vagabonds of the Western World horen er gewoon op. Ik merk dat ik nu, na ruim een jaar fan te zijn van Thin Lizzy, het eerdere werk steeds beter ga vinden, terwijl ik vorig jaar alleen interesse had in hun werk van 1975 tot 1978. Dit is en blijft wel een sterke compilatie, want hun belangrijkste werk staat er allemaal op. En net zoals bij zoveel bands, de echte pareltjes zijn vaak gewoon op de reguliere albums te vinden.

avatar van snarf349
de beste best of van wie dan ook

avatar van argus
Deze compilatie 2cd is beter dan de andere compilatie cd's op deze site.
Nagenoeg alle klassiekers staan er op. Met name "Bad Reputation", "The Rocker", "Cold Sweat', "Chinatown", "Emerald", "Black Rose" en "The Sun Goes Down" zijn mijns inziens de absolute toppers onder Thin Lizzy's repertoire. Tuurlijk er blijven altijd album nummers over die je dan mist, zoals "Got to give it up", maar je kunt niet alles hebben.

avatar van vielip
Prachtige verzamelaar en ook de meest complete van Lizzy die in omloop is vind ik.

avatar van gigage
Op zich is er niet veel mis met de muziek maar door de radio 2 songs van Phil Lynott tussen het Lizzy werk te plaatsen luistert het voor mij niet erg lekker weg op CD 2. Renegade dan King's Call (met Mark Knopfler op gitaar) en vervolgens het machtige Angel of Death doen mijn vullingen opspelen alsof het 20 °C vriest.

avatar van Spiritwalker
Geweldige verzamelaar, persoonlijk mis ik Suicide, Got To Give it Up en Massacre maar dit is wel de meest complete verzamelaar die er is. En wat mis ik de grote meester Phil nog steeds, ik geniet van elke song maar altijd denk ik "wat als Phil er nog was", wat zou er nog voor moois zijn verschenen. Wat een icoon in de rockmuziek is deze man toch.