Georgia Anne Muldrow & Declaime - Someothaship (2010)

Soul / Hip-Hop
Label: Mello

1. Shine On (5:29)
  2. SomeOthaShip Connect Game (2:43)

met Kazi

3. Heaven or Hell (5:04)

met Kool G Rap, LMNO en Black Milk

4. Get Up GoGo [Rremix] (2:36)

met Prince Po

9. Pad Kontrol (1:33)
  10. Boogie (3:59)

met Daryl Moore

11. Outro (0:34)
  12. Heaven or Hell [LD Remix] (4:59)

met Kool G Rap, LMNO en Black Milk

13. Endure [Oh No Remix] (2:59)

met MED en Rapper Big Pooh

14. Heaven or Hell [Instrumental] (5:05)
avatar van MJ_DA_MAN
Dit kan stiekem wel eens een heel vet album gaan worden. O.a. producties van Black Milk, Flying Lotus, Oh No, Oddisee en natuurlijk Georgia Anne Muldrow zelf plus gastoptredens van o.a. Kool G Rap, Prince Po, MED en Big Pooh. Tracklist klopt overigens niet.

avatar van thgryda
Je hebt gelijk erg vet album, heb hem een keer of twee geluisterd en ik vind het toch wel erg goed, goeie producties , degelijke mc en zangeres. Voorlopig een 4, kan nog veranderen want zal het de volgende dagen wellicht nog een aantal keer beluisteren

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Declaime is natuurlijk een erg matige MC die het bijna puur en alleen van zijn stem moet hebben. Deze stem doet het wel het beste op uitstekende producties die hem volledig kunnen ondersteunen. Op dit album zijn de producties zeer aardig, lekker krachtig en dus ondersteunen ze Declaime prima.

Georgia Anne Muldrow heeft net als haar man de stem behoorlijk mee. Ook zei komt beter tot haar recht op dergelijke bombastische producties. En dus is Someothaship een van de betere albums die Declaime en Georgia gemaakt hebben. Het is nog niet zo dat ik sta te springen, want hoewel het vaak prima klinkt komt het nergens tot een muzikaal hoogtepunt en laten de gasten vaak zien hoe je de beats nog beter kunt benutten.

avatar van thgryda
Ik doe er een halfje vanaf omdat het album toch niet echt blijft boeien, het is misschien net iets te kort en zoals R&P al zei iets te weinig uitschieters. Enkel tracks 1 en 6 vind ik hoogtepunten. De rest is echter degelijk, de producties zijn vaak erg dope en zowel man als vrouw hebben een fijn stemgeluid zoals R&P al aanhaalde. Enige minpuntje is dat er nog een tweetal uitschieters hadden moeten bijstaan om echt tot een dope album te komen.

Ondanks dat ik de duur van het album een minpunt vind voor zijn houdbaarheid, zou ik toch de tweede remix weg laten. Heaven or hell zou ik dan weer door zijn remix vervangen. Dan zitten we aan tien tracks wat geen probleem is als ze allemaal top zijn. Maar als er maar drie tracks echt toppers zijn en de rest degelijke nummers, heb je dus een degelijk album maar geen top album. Een 3.5 dus voor mij...

avatar van Reijersen
Weer een werkje van Georgia. Zijn er artiesten productiever?

avatar van Rhythm & Poetry
1,5

Gastartiest LMNO bijvoorbeeld. Hij gaat dit jaar 10 albums uitbrengen (heeft er de laatste paar maanden sowieso twee al op de markt gebracht).

avatar van kemm
Pfft, eerst zien dan geloven. Georgia Anne 4 Life!

Dit soort albums valt natuurlijk niet te vergelijken met haar stuk voor stuk fantastische solo-releases. Leuke spielereien zijn dit, waar Declaime/Dudley nog eens mag van meegenieten. Jammer dat ik hem met elke release steeds vervelender ga vinden. Zonder sterke producties blijft er van Dudley Perkins maar weinig over. Deze zijn aardig, verre van noodzakelijk.

Rene1979
Wat ik tot nu toe hoor zijn vette producties en goeie MC en een goeie zangeres! Ik snap het commentaar niet helemaal

Rene1979
Wat ik al zei een lekker album. 3.5

avatar van thgryda
Jah ik vond dit eerst ook wel een lekker album maar de producties die op het eerste gehoor erg lekker klinken, gaan wel aan kracht verliezen en daarna luister je (ik althans) het album niet vaak meer...