Patty Griffin - Downtown Church (2010)

Folk

met Regina McCrary en Mike Farris

13. We Shall All Be Reunited
  14. All Creatures of Our God and King
avatar van Gladius
hm eindelijk is het nieuwe album er. Al die samenwerkingen doen me een beetje fronsen eerlijk gezegd, maar Patty kennende zal het wel weer kwaliteit zijn. Reuze benieuwd!

avatar van Bartjeking
Ik ben alles behalve gelovig, maar wilde heel erg graag kennismaken met Patty Griffin. En ondanks dat ik helemaal niets heb met de boodschap van deze Gospels kreeg ik toch bijna kippenvel van de stem van deze vrouw; wat is deze krachtig en vol gevoel! De geweldige gastbijdragen maken dit album compleet. Bij een nummer als Move Up waan je je in een stereotype amerikaanse kerk; als het geloof in Nederland op deze manier werd gepredikt dan weet ik zeker dat de kerken wat minder snel leeg zullen lopen.

Ik ga zeker meer van Patty Griffin luisteren want helemaal representatief is dit album geloof ik niet, ze schrijft normaliter toch over andere thema's heb ik begrepen.

avatar van Shangri-la
Ik zou zeggen begin eens met Children Running Through.

kistenkuif
De countrygospel op dit album nodigt Patty Griffin uit een forse keel op te zetten en dat is nou net niet mijn pakkie aan omdat ik haar stem daarvoor te schel vind.