Bong-Ra - Bikini Bandits, Kill! Kill! Kill! (2003)

Electronic
Label: Supertracks

1. 666 MPH (3:46)
  2. Blood & Fire (3:52)

met The Dirty Dred

3. Can You Dig It? (3:35)

met Mike Redman

4. Catholic High School Girls in Trouble (4:23)

met Mike Redman

5. BootyGrind (2:25)

met Lolita Storm

6. Monster Trucks (5:02)
  7. Dub Murderer (5:12)

met The Dirty Dred

8. Miss Strap-On USA (3:37)
  9. Jah Kingdom (4:20)

10. Killa Gorilla (6:48)
  11. Kriss (0:27)

met Crispin

12. SickSickSick Mph [G*Mart Mix] (5:12)

met Lolita Storm

avatar van Goodfella
Bong-Ra maakt en draait heel aardige breakcore met een hoop raggae en jungle invloeden. Het is geen verzameling van samples en een hoop ongein zoals bij Sickboy, maar over het algemeen meer dansbare (dnb) ritmes met ratelende breaks en raps met Jamaicaanse accenten .

Leuke muziek in ieder geval. Nergens hoogstaand, maar altijd lekker dansbaar, vaak met leuke stemsamples (...where about to conduct topsecret government timetravel experiments!) en ondanks de vrolijk klinkende raps een vrij donkere toon qua muziek. Een paar keer wordt alles opgeleukt met schurende gitaren en dat werkt vrij goed, het overheerst iig niet en versterkt het groezelige sfeertje alleen maar.

Jammer dat onze breakende Nederlander zelden naar een climax toewerkt, maar de vette breaks en het prima sfeertje compenseren dat gemis aardig. Zonder hoogtepunten toch een prima schijfje dus. 3,5*

avatar van Onderhond
Bong-Ra werd mij ooit aangeraden door tovenaar, maar vond er echt niks aan. Zeer flauw gepruts, stijl Aphasic, maar erg veel heb ik er dus nog niet van gehoord. Sta dus niet echt te springen om dit album te beluisteren. Of kan Goodfella mij alsnog van het tegendeel overtuigen ?

avatar van Goodfella
'Onderhond' en 'overtuigen' in één zin past niet , maar aangezien ik hier zelf absoluut niet laaiend enthousiast over ben én aangezien jij Shitmat's Full English Breakfest nog voor de boeg hebt kan je het zoeken naar deze best op een lager pitje zetten. Waren het tracks van deze cd die je op aanraden van tovenaar hebt beluisterd?

avatar van tovenaar
Wuh aangeraden door tovenaar? No way man, ik heb je juist nog gezegd dat Bong-Ra een populaire naam was, maar dat ik er geen reet aan vindt. Héél af en toe heeft hij wel een leuk trackje, maar daar houdt alles bij op. Wel goed je gesprekken onthouden he Onderhond .

avatar van Onderhond
Aangeraden in de luister er eens naar, af en toe wel een leuk nummertje zin, niet in de wow duud !!1!!11! zin.

avatar van tovenaar
Akkoord, maar laat duidelijk zijn dat ik Bong-Ra absoluut geen ultieme producer vind .

Bong-Ra: live briljant, maar deze plaat kan me maar matig bekoren. De Warriors-sample in 'Can you dig it' is gaaf, het broeierige sfeertje ook, maar zodra het gas eraf gaat, zakt het in.

De Babylon-raggacore samples zijn tof, het dancehallerige van Jah Kingdom kan er ook mee door, maar toch: het is allemaal allang gedaan, én met veel meer humor. Shitmat bijvoorbeeld, met Killababylonkutz.

Aardig, geen topper.

lambf
Ik vind dat er te veel rap opstaat. Een beetje is niet erg, maar ik vind het toch iets te veel. Verder vind ik dit ook niet echt super, een beetje saai. Aardig?, nee, eerder matig. Een 2*.

avatar van T.O.
Check die clip van 666 MPH; destijds eens gezien op The Box ofzo. Surrealistisch chaotisch en professioneel tegelijk