Elvis Presley - The Definitive Country Album (1987)

Label: BMG

1. In the Ghetto (2:45)
  2. Green Green Grass of Home (2:19)
  3. Always on My Mind (2:27)
  4. Fairytale (2:17)
  5. Take Good Care of Her (2:10)
  6. Lovin' Arms (2:52)
  7. Moody Blue (2:25)
  8. U.S. Male (2:12)
  9. Burning Love (2:21)
  10. He'll Have to Go (3:18)
  11. It Keeps Right on A-Hurtin' (2:01)
  12. I'm So Lonesome I Could Cry (1:32)
  13. For the Good Times (2:27)
  14. You Asked Me To (2:14)
  15. Don't Cry Daddy (2:44)
  16. Suspicious Minds (3:28)
  17. Kentucky Rain (3:18)
  18. Help Me Make It Through the Night (1:57)
  19. There Goes My Everything (2:57)
  20. Just Call Me Lonesome (2:02)
  21. She Thinks I Still Care (3:36)
  22. Early Mornin' Rain (1:48)
  23. Guitar Man (2:15)
  24. Snowbird (2:01)
  25. Little Cabin on the Hill (1:43)
  26. Funny How Time Slips Away (3:11)
  27. I Really Don't Want to Know (2:39)
  28. Make the World Go Away (2:23)
  29. Your Cheatin' Heart (2:15)
  30. Have I Told You Lately That I Love You (2:26)
avatar van spinout
Koop deze niet op CD, want dan zijn veel nummers ingekort.

avatar van Shaky
Zoals Spinout hierboven al aangeeft is het inderdaad hinderlijk dat de meeste nummers zijn ingekort op de cd. Dit om zoveel mogelijk nummers op 1 album te kunnen zetten. De bekendste platen voor het grote publiek worden niet ingekort, maar juist de pareltjes die wat minder bekend zijn worden ingekort. Eeuwig zonde.

avatar van spinout
Jou beoordeling van is dus voor de CD-versie? Op oorspronkelijke dubbel-LP is deze toch zeker 5.0 waard? Leuke avatar trouwens

avatar van Shaky
Hey spinout, yes de beoordeling is op basis van de CD versie. Ik beoordeel alleen albums die ik ook echt bezit en ik heb hier alleen de CD versie van.
Jij ook leuke avatar

Slechts een 2 als beoordeling vanwege de achterlijke wijze waarop dit album is samengesteld. Een regelrechte belediging aan het adres van Elvis, maar ook de fans om de nummers eenvoudigweg in te korten om zo zoveel mogelijk op 1 plaat te kunnen pleuren. Het is dankzij kritiekloze fans die dit soort meuk altijd weer kopen dat RCA en de aan hen gelieerde partijen er vrolijk mee doorgaan........

avatar van spinout
Op de LP's staan de versies in de originele lengten. Dan is dit een mooie verzameling country nummers, al hadden er ook wat jaren 50 nummers op mogen staan.