Kylie Minogue - Ultimate Kylie (2004)

Australiƫ
Label: EMI

1. Better the Devil You Know (3:53)
  2. The Locomotion (3:14)
  3. I Should Be So Lucky (3:24)
  4. Step Back in Time (3:04)
  5. Shocked (3:09)
  6. What Do I Have to Do? (3:33)
  7. Wouldn't Change a Thing (3:14)
  8. Hand on Your Heart (3:51)
  9. Especially for You (3:56)

met Jason Donovan

10. Got to Be Certain (3:19)
  11. Je Ne Sais Pas Pourquoi (4:01)
  12. Give Me Just a Little More Time (3:06)
  13. Never Too Late (3:21)
  14. Tears on My Pillow (2:29)
  15. Celebration (4:01)
  16. I Believe in You (3:21)
  17. Can't Get You Out of My Head (3:52)
  18. Love at First Sight (3:59)
  19. Slow (3:13)
  20. On a Night Like This (3:33)
  21. Spinning Around (3:27)
  22. Kids (4:20)

met Robbie Williams

23. Confide in Me (4:26)
  24. In Your Eyes (3:18)
  25. Please Stay (4:04)
  26. Red Blooded Woman (4:20)
  27. Giving You Up (3:30)
  28. Chocolate (4:01)
  29. Come into My World (4:06)
  30. Put Yourself in My Place (4:11)
  31. Did It Again (4:14)
  32. Breathe (3:40)
  33. Where the Wild Roses Grow (3:57)

met Nick Cave & The Bad Seeds

Verzamelaar nummer zoveel, maar dan nu met ook het recentere werk (en juist dat latere werk is gewoon de betere pop, het vroege werk was gewoon vervelend).

Later als in alles na Confide In Me dan, wat mij betreft.

Spinning Around was ook een erg leuk hitje.

herman schreef:

Later als in alles na Confide In Me dan, wat mij betreft.

Ga ik helemaal in mee

0,5
Ik vind haar nummers echt waardeloos, ze mag er mischien wel wezen maar, maar dat is ook echt alles wat ze mee heeft....
(afschuwelijk piepstemmetje)
En als ik haar nummers op de tv of radio hoor, weet ik niet hoe snel ik moet zappen of de radio stil moet zetten

Dus sorry, maar ik vind al haar nummers een 0,5* waard !

Jasmyn schreef:

(afschuwelijk piepstemmetje)

Dus sorry, maar ik vind al haar nummers een 0,5* waard !

En Britney Spears (In the Zone) wel een hoge waardering van 5 geven ?

Jasmyn, je hebt toch wel alles gehoord he? Anders is het nogal stom om hier een 0,5 aan te geven...

avatar van gemaster
Heb dit album al een tijdje en ik luister de latere nummers toch redelijk vaak. Hele gave electropop, perfecte guilty pleasures, al zijn de nummers daar eigenlijk te goed voor. Net probeerde ik echter 'I Should Be So Lucky' te luisteren, maar het lukte me gewoon niet. Ik werd serieus echt misselijk van dat klotedeuntje(het kan ook liggen aan het bier van gisteravond, maar dat terzijde). Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Kylie zelf van die jaren '80 troep vindt.

avatar van psychonaatje
Mijn tracklist is heel anders, namelijk als volgt:
01. Better the Devil You Know
02. The Loco-Motion [7" Mix]
29. Come into My World [Radio Edit]
30. Put Yourself in My Place
31. Did It Again
32. Breathe
33. Where the Wild Roses Grow

Electro_
Ik vind haar latere werk ook wat leuker. Die versie op dit album van Come Into My World is wel erg leuk zeg. Heel anders dan die op televisie was met die leuke video. De latere albums Fever en Body Language heb ik 3,5* gegeven maar aangezien hier ook een hoop oud werk op staat maak ik er 3* van.

avatar van Bighead
Sjonge, dat dat meiske toch zoveel plaatjes gemaakt heeft...best paar leuke liedjes... maar dat is het dan ook wel....

*Laura*
Het latere werk draagt ook mijn voorkeur weg. Leukste liedjes vind ik Spinning around, In your eyes, Kids, Slow, Love at first sight en vooral Where the wild roses grow.

EVANSHEWSON
Toen ze jonger was maakte ze slappe popdeuntjes.

Tegenwoordig (pakweg de laatste 6-7 jaar) komt ze met sterker werk.

Zou deze deerne als wijn zijn ?

Dan mogen we tegen haar veertigste formidabele platen verwachten, toch ?

Deze geef ik - door toch veel middelmatige flutdeuntjes - alles samen :

* * *

Mààr visueel verdient ze gewoon haast tien op tien. Màn Màn Màn...

avatar van Oldfart
Als mijn voorganger gelijk heeft:
Dan mogen we tegen haar veertigste formidabele platen verwachten, toch ?
dat is nu zo ongeveer dacht ik?

Ben benieuwd.....

EVANSHEWSON
Oldfart schreef:
Als mijn voorganger gelijk heeft:
dat is nu zo ongeveer dacht ik?

Ben benieuwd.....

God ja, ik zie dat ze van 1968 is!

Ze blijft er wel 25 jaar uitzien, daarom dat ik haar zoveel jonger had ingeschat!

avatar van musicfriek
Better the Devil You Know ligt hier nog vrolijk op cd-single, blijf ik een van haar leukste nummers vinden. Prima pop/dancenummertje. In Australie en Engeland blijft ze een waar icoon, maar dan gaat het meer om haar uiterlijk dan om de muziek lijkt me. 3 sterretjes voor deze dame, voor de gezellige muziek

(En ja, ik weet dat het niet MuMe-verantwoord is, maar daar heb ik toch echt schijt aan )

avatar van vigil
musicfriek schreef:

Mooi

avatar van psychonaatje
Zelden heeft iemand me meer de woorden uit de mond genomen dan EVANSHEWSON hier doet. De eerste cd draai ik nooit, maar als die tweede opgaat, is het feest. En ze is niet alleen een prettige verschijning, maar ze komt ook nog eens erg sympathiek over.

avatar van Madonna
Leuk voor de heb! Een overzicht...altijd wel goed vind ik!

-3.5-

2,0* voor de eerste cd: haar vroegere obligate simpele deuntjeswerk. Echter 4,0* voor de tweede cd: lekkere pop/dance: wat een niveauverschil. Ik kom dan uit op: 3,5* (je moet gewoon alleen de tweede cd opzetten).

goede verzamelaar,waarbij disc 2 wat meer volwassener klinkt,favoriet is voor mij '' I believe in you"

avatar van LucM
Kylie Minogue kan je gerust de Australische tegenhanger van Madonna noemen. Haar carrière kan je in 2 delen opsplitsen.
In haar beginperiode was ze nog onder de hoede van de driekoppige producersdraak Stock-Aitken-Waterman en scoorde diverse hits die op de rand van wergwerppop balanceren (CD 1).
Nadien nam ze het heft meer in eigen handen en kwam ze voor de dag met volwassener popsongs (CD 2). "Can't Get You Out of My Head" werd haar grootste hit (nr.1 in België en Nederland) maar het absolute hoogtepunt vind ik "Where the Wild Roses Grow", het duet met Nick Cave.

avatar van friday the 13 th
Mooie cd, vooral giving you up was mijn grote favoriet in 2004

Een mooie cd-verzamelaar van Kylie's carriere, op dit album staan alle haar bekende nummers op, wel vind ik dat haar muziek de laatste iets minder wordt, haar laatste mooie album vindt ik "Fever", daarna ging het bergaf met Kylie voor mij. Toch vind ik wel dat Kylie ergens te oud wordt om dit soort muziek nog te gaan maken, hoog tijd om te stoppen of een andere richting, een wat volwassender sound.

Toch zal Kylie inderdaad altijd in de schaduw van Madonna blijven staan, maar ook Kylie is net als Madonna een Gay-icoon geworden vooral in haar thuis land Australie.

avatar van NewYorkCityLight
Ik had deze wel gekocht als er niet zo'n 1e CD was met al die oude nummers...

CD 2 is wel helemaal top

Weet iemand of het Lyric boekje erbij zit?

avatar van LucM
Een lyricboekje is er niet bij, wel een boekje met haar biografie. Overigens wordt, zeker bij compilaties, zelden een boekje met lyrics toegevoegd. Als ik het voor het zeggen had, zou dat wettelijk verplicht moeten worden.

tip_of.yourstar
Uitstekende verzamelaar die Kylie's carrière goed weergeeft. Mooi opgedeeld in oud en nieuwer werk.

In tegenstelling tot de meesten op Musicmeter vind ik cd1 een zeer leuk plaatje. Lekker catchy pop.

avatar van musicfriek
Precies, vind ik ook. Zoveel beter is cd2 niet, nummer als I Believe in You, Can't Get You.., On a Night Like This, In Your Eyes, Please Stay en Come Into My World zijn ook 1 pot nat. Dan liever die S.A.W. gedrochten, die zijn stukkie vrolijker

I Should Be So Lucky

Better the Devil You Know

Wouldn't Change a Thing

Hand On Your Heart

avatar van NewYorkCityLight
LucM schreef:

Vind ik ook, je koopt een CD voor 20 euro, ik download namelijk niet. Mag je toch ook wel wat verwachten voor je geld. Tis gewoon leuk om zo die lyrics door te kijken. Bij complicaties is er inderdaad vaker geen lyricboekje.

Hoorde ik toch vorige week voor het eerst ''Where The Wild Roses Grow'' op TMF (of MTV). Vind ik een heel mooi nummer.

madonnagirl3
Best een goed album. De meeste hits, zijn leuk op dit album. En goede keus, kwa singles.
Dus is wel een:

3,5 waard.

avatar van Kim008
k heb een zwak voor Best-of albums, daarom heb ik ook deze gekocht. Kylie is nooit echt mijn favoriete zangeres geweest, maar toch is dit album heel goed doenbaar