Whispered - Thousand Swords (2010)

Finland
Label: Redhouse FMP

1. Hajimari (3:01)
  2. Thousand Swords (7:33)
  3. Faceless (5:42)
  4. Of Honor (5:09)
  5. Dead Cold Inside (9:05)
  6. Fear Never Within (6:27)
  7. Blindfold (4:06)
  8. Wrath of Heaven (6:07)
  9. Blade in the Snow (15:28)
avatar van horrorfreak7
Ah, het album waar ik het meeste op wacht, het debuut van deze Finse heren.

Thousand Swords/Faceless en de rerecorded versie van Blindfold klinken meer dan geweldig.

Hunter
Een van de grootste verassingen in tijden.
Ik stem alvast *5 aangezien ik het halve album al gehoord heb haha.
Ik heb in tijden niet zo iets goeds en muzikaals gehoord.

avatar van horrorfreak7
Vandaag eindelijk mijn cd gekregen, en wat een geweldig album is het toch geworden, het heeft ook echt mijn torenhoge verwachtingen overtreft.

De remakes van de demo's zijn op Wrath of Heaven na (ik vind de demo nog steeds beter dan de nieuwe) veel beter geworden.

En dan heb je natuurlijk nog het epische Blade in the snow, 16 minuten lang met open mond zitten luisteren want dat nummer is toch wel heeel erg goed.

Maar de grootste verassing vind ik nog wel Fear Never Within, wat is dat nummer ongelooflijk catchy.

6/5* En wss toch wel mijn lievelings album, album van het jaar, zeker weten.

avatar van Scython
Vokalen zijn een lachertje. Instrumentaal is het een ander verhaal. De folkische delen en solo partijen zijn zeer goed uitgevoerd.

3* van mij. Jammer, er had zoveel meer in kunnen zitten. Zeker aangezien de demo's me enorm goed bevielen.