Amon Amarth - Once Sent from the Golden Hall (1998)

Zweden
Label: Metal Blade

1. Ride for Vengeance (4:35)
  2. The Dragons' Flight Across the Waves (4:40)
  3. Without Fear (4:56)
  4. Victorious March (8:03)
  5. Friends of the Suncross (4:49)
  6. Abandoned (6:07)
  7. Amon Amarth (8:13)
  8. Once Sent from the Golden Hall (4:11)
avatar van Jochempie
Prachtig episch album. 1 van de beste

avatar van relentless
Jochempie schreef:
Prachtig episch album. 1 van de beste

Dit is iets waar je het allen maar eens kan zijn.

avatar van BarbarianLover
Zeker , de fade in van The Dragons..., het rossende Ride for Vengeance, het slepende Without Fear en uiteraard Victorious March zijn hoogtepunten van epische en snoeiharde Metal.

Het beste van Amon Amarth, wat mij betreft.

avatar van Metalhead99
De eerste en tot nu toe de beste plaat van Amon Amarth.

Een album dat ik de laatste dagen erg veel gedraaid heb Het klinkt rauwer, intenser, bruter dan de volgende amon's. 1 van de beste zoals eerder gezegd! 4.5* om te openen

avatar van king_pin
Nou ik toch al behoorlijk wat jaartje deze band ken, ze live gezien heb en eigenlijk al weer een beetje zat was (niet de songs maar eerder het feit dat ze zichzelf wel erg aan het herhalen zijn) hoor ik hun debuut nu pas en deze is zwaar oke!

avatar van Dr.Pat
Deze cd heeft wel wat meer de duistere feel dan de latere cd's. De songs zijn ook erg sterk, en eigenlijk kan je op deze plaat goed horen dat de heren tegenwoordig nog een heel eind het zelfde doen. Vooral "Without Fear", blijft echt een erg sterk nummer dat niet zou misstaan op "Deciever". Het lijkt hier iets minder gelikt dan tegenwoordig. Ik luister dit nog steeds erg graag!