Black Box Recorder - Facts of Life (2000)

Label: Nude

1. The Art of Driving (4:25)
  2. Weekend (2:27)
  3. The English Motorway System (4:40)
  4. May Queen (3:39)
  5. Sex Life (2:56)
  6. French Rock 'N' Roll (3:01)
  7. The Facts of Life (4:37)
  8. Straight Life (4:09)
  9. Gift Horse (3:30)
  10. The Deverell Twins (2:43)
  11. Goodnight Kiss (3:36)
  12. Start as You Mean to Go On * (2:30)
  13. Brutality * (2:19)
avatar van The Scientist
Heb het titelnummer gehoord in het kader van de MuMe-top2000, die fluisterstem met bvegeleiding vond ik best leuk, alleen die akelige refreintjes niet. Hoe is het bij de rest van de nummers?

Precies hetzelfde.

Deze plaat is vrij poppy, ik vind het debuut zelf een stuk beter, al is die inhoudelijk nog wat akeliger.

avatar van Zachary Glass
The Scientist schreef:
alleen die akelige refreintjes niet. Hoe is het bij de rest van de nummers?

Wel - vrijwel ieder nummer bevat een akelig refrein

Omdat ik nogal hoog opliep met Luke Haines (The Auteurs weet je wel), was ik dan ook erg nieuwsgierig wat voor geluid Black Box Recorder zou opleveren.

En ik vind het nog steeds vermakelijk. Black Box Recorder produceerde een soort Britney Spears-deuntjes, maar dan voorzien van uiterst malicieuze lyrics. Het is poppy & dansbaar - mét een inktzwart tekstueel randje.