Franco Battiato - Caffé de La Paix (1993)

Italië
Label: EMI

1. Caffé de La Paix (4:23)
  2. Fogh in Nakhal (3:31)
  3. Atlantide (3:56)
  4. Sui Giardini Della Preesistenza (3:46)
  5. Delenda Carthago (3:59)
  6. Ricerca Sul Terzo (3:58)
  7. Lode all'Inviolato (3:53)
  8. Haiku (3:50)
avatar van Carebo
" Atlantide "

avatar van Roxy6
Met dit album liet Franco Battiato zich weer van een heel andere kant horen.
Zijn Siciliaanse afkomst heeft vast bijgedragen aan de composities. EN ook de Arabische en oud Perzische invloeden zijn onmiskenbaar.
En wat levert dat een prachtig, afwisselend en tijdloos album op!
Een evergreen, zoals eigenlijk al zijn albums zijn.

Speciale vermeldingen: Fog in Nakhal, Atlantide (wat een gaaf nummer!) en Delenda Carthago, maar ook het van Japanse invloeden voorziene Haiku mag niet onvermeld blijven.

Play it loud! Genieten!!

Met albums van Battiato sla je altijd wel een goede slag, de vraag is meestal: waar ligt het accent nu op?

Op dit album zijn dat Oosterse invloeden. Dat gaat moeiteloos samen met zijn eigen stijl wat aantoont hoe sterk de nummers van deze man telkens weer zijn.