Liesbeth List - Liesbeth's Beste (1973)

Label: Philips

1. Zonder Liefde (1:51)
  2. De Kinderen van de Zee (2:47)
  3. In Oktober (3:34)
  4. Voorbij (2:12)
  5. Zo Hoog in de Hemel (Rakefet) (2:00)
  6. Non, C'est Rien (3:00)
  7. Brussel (2:59)
  8. Vivre Pour Vivre (3:03)
  9. Aan de Andere Kant van de Heuvels (3:20)
  10. De Klokken van de Hel (2:26)
  11. Pinksterdaghotel (3:07)
  12. Now You Want Te Be Loved (2:51)
  13. Pastorale (4:15)
  14. Zonder Jou (2:46)
  15. Sous le Soleil Exactement (3:04)
  16. De Sneeuwkoningin (2:55)
  17. Leider (3:42)
  18. Victoria (4:29)
  19. Amsterdam (2:45)
  20. Counting (3:01)
  21. Hee Ouwe Meneer (2:43)
  22. Albatros (2:34)
  23. Coconut (2:06)
  24. Laat Me Niet Alleen (3:12)
avatar van B.Robertson
Liesbeth List kreeg tot nu toe 4 gouden en 2 platina LP's. Uit deze en andere platen koos zijzelf het repertoire voor dit dubbel-album en voegde daarbij enkele nummers uit internationale T.V. shows, die nog niet eerder van haar op de plaat verschenen.

Aldus de begeleidende tekst achterop de hoes. De zangeres stond hier op het voorlopig hoogtepunt in haar carrière. In 1974 verscheen nog het succes-album 'Foto' met enige goed scorende singles, daarna werd het m.i. minder. 'Liesbeth's Beste' bevat inderdaad zo hier en daar wat niet eerder uitgebrachte nummers, zoals Albatros wat op een niet uitgebrachte single lijkt. Geen nummers van 'Neurenberger Droom', weet ook niet of dat onder de succesalbums valt. Volgens Wikipedia heeft ze daar minder van, dan op de hoestekst staat.