Alison Moyet - Hoodoo (1991)

Label: Columbia

1. Footsteps (4:58)
  2. It Won't Be Long (4:14)
  3. This House (3:55)
  4. Rise (3:46)
  5. Wishing You Were Here (3:57)
  6. Hoodoo (4:43)
  7. (Meeting with My) Main Man (4:40)
  8. Back Where I Belong (3:51)
  9. My Right A.R.M. (4:47)
  10. Never Too Late (3:29)
  11. Find Me (5:25)
  12. Take of Me * (4:00)
  13. Back Where I Belong [Polite Mix] * (5:26)
  14. Back Where I Belong [Soft Mix] * (5:31)
  15. Come Back Home * (3:19)
  16. Hoodoo [Extended Version] * (7:41)
  17. Hoodoo [Starlight Dub] * (6:12)
  18. Hoodoo [Single Version] * (4:06)
  19. Hoodoo [Instrumental] * (7:17)
  20. It Won't Be Long [Live at the Town & Country Club, London, 1991] * (4:31)
  21. Wishing You Were Here [Live at the Town & Country Club, London, 1991] * (4:09)
  22. Never Too Late [Live at the Town & Country Club, London, 1991] * (4:48)
  23. Find Me [Live at the Town & Country Club, London, 1991] * (5:44)
  24. (Meeting with My) Main Man [Live at the Town & Country Club, London, 1991] * (4:51)
  25. Dig a Hole [Demo] * (2:44)
avatar van FunkStar
Hier staat het prachtige 'This House' op!
Wat een geweldig mooi nummer...

Laatst uit een diepe laag stof opgevist, maar het kan me echt totaal niet meer boeien dit. Die laag stof kan er meteen weer overheen

avatar van Pauluzz de BK
Hm.. die laag stof ligt er hier nog steeds niet op.. draai m regelmatig (met periodes) sinds de release.. Vooral This House / It Won't Be Long (waar ze een behoorlijke scheur opentrekt) / Wishing You Were Here.
Samen met 'Hometime' haar beste werk.

avatar van Poeha
Had hier minder van verwacht ondanks dat het een Moyet produkt is, aangezien ze snel "in de vergetelheid" raakte na haar 80's albums en de waardering niet echt hoog is voor een zangeres met een dijk van een stem.

Het mooie This House is goed, maar zeker ook het gedreven, fijn rockende (Meeting with My) Main Man en vooral de afsluiter Find Me. Kan het zijn dat daar de mannen van London Beat op meezingen?

Vooralsnog 3,5*

avatar van E-Clect-Eddy
Onlangs zijn de eerste albums van Alison Moyet opnieuw uitgebracht met bonustracks, bovendien zijn de meeste nummers opnieuw gemasterd. Goed moment om dit voor mij onbekende album eens te verkennen.

Bevalt prima op het eerst gehoor. De stem van Alison blijft gewoon een plezier om naar te luisteren en zeker de eerste helft van het album is erg fijn. Bij de bonustracks gaat het wel een beetje vervelen om een telkens iets andere remix te horen van hetzelfde nummer, achter elkaar. Het klinkt allemaal vrij tijdloos behalve misschien de remixen. Helaas zijn bij de bonustracks de live versies niet beschikbaar via Deezer.