Orphaned Land - The Never Ending Way of ORwarriOR (2010)

Israël
Label: Century Media

1. Sapari (4:04)
  2. From Broken Vessels (7:36)
  3. Bereft in the Abyss (2:45)
  4. The Path Part 1 – Treading Through Darkness (7:27)
  5. The Path Part 2 – the Pilgrimage to Or Shal (7:45)
  6. Olat Ha"tamid (2:38)
  7. The Warrior (7:11)
  8. His Leaf Shall Not Wither (2:31)
  9. Disciples of the Sacred Oath II (8:31)
  10. New Jerusalem (6:59)
  11. Vayehi Or (3:27)
  12. M I? (2:41)
  13. Barakah (4:13)
  14. Codeword: Uprising (5:25)
  15. In Thy Never Ending Way (Epilogue) (5:09)
avatar van Fake_world
Nogal veel op 1 track samengeperst... Toch eens blijven luisteren of mijn cijfer definitief is.

avatar van FLUOman
Zingende joden? Zeldzaam!

lambf

avatar van tribaltyn
geadviseerd door Steven Wilson

tja, dan ga je toch luisteren...

@tribaltyn Ja natuurlijk, hij heeft het album gemixed Vanavond maar is eventjes rustig luisteren, ik ben benieuwd! Mabool was geweldig in elk geval.

avatar van Fake_world
Zijn al de geweldige reviews terecht? graag meningen

avatar van Tha)Sven
Valt best tegen op het eerste gehoor. Het mist de catchy riffs van de voorganger, maar misschien is dit album meer gelaagd en heeft het wat tijd nodig.

avatar van Blind Faith
Zeker niet minder dan Mabool. Complexer, gevarieerder, minder toegankelijk. Ik ben het volledig eens met Tha)Sven. Waar je bij Mabool een lage instapdrempel had en relatief weinig tijd om het geheel te vatten, heb je bij ORwarriOR veel meer tijd nodig. De melodie lijkt in het begin soms een beetje zoek omdat de nummers boordevol ideeën zitten, nog meer dan bij Mabool.

Maar als het kwartje valt moet je besluiten dat Orphaned Land toch wel weer een sterke plaat heeft afgeleverd hoor. Het wondermooie "New Jerusalem", het iets ruigere "Barakah", het bijna poppy en opgetogen "Sapari" en het epische en filmische "The disciples of the sacred oath II" zijn wat mij betreft de toppers van de plaat.

lambf
Wat een kleffe, lamlendige muziek. De metal is te langdradig, de arabische/pop-invloeden zijn te klef en totaal niet spannend en, nou ja, lang heb ik het niet uitgehouden dus dat was het.

avatar van Don Cappuccino
1,5
Door heel veel wordt dit een van de beste progressieve metal bands van de laatste 5 jaar genoemd. Ik heb het eens geluisterd en was nog meer benieuwd toen ik zag dat Steven Wilson het album heeft gemixt. Nou, wat ik heb gehoord vond ik lang niet zo positief als dat ik op sommige websites heb gezien (Lords Of Metal: 96/100 ?!)

Als ik alleen de opener van dit album had gehoord, was ik niet echt enthousiast geworden als fan. De zang is matig, de death metal zang is matig en ik vind de vrouwenzang die er af en toe in zit ook niet echt geweldig. Er zitten zeker wel paar mooie stukken in (The Path) En als de zanger Engels zingt, kan ik af en toe mijn lach niet inhouden

De cd is ook veel te lang, de nummers zelf kunnen ook veel korter. Ik geef nog 2,5*, omdat ik denk dat deze band veel beter kan, ik zal Mabool eens beluisteren.

Niet slecht hoor, maar de cd is gewoon te lang. Bijna halverwege gaat het album me al tegenstaan. De nummers zelf zijn wel redelijk, maar als geheel album is het me net wat teveel.

avatar van e.n.d
De eerste 2 albums (El Norra Alila en sahara) vond ik goed maar deze is inderdaad echt te klef.

avatar van Rinus
Ik heb het album nu in een schitterende gelimiteerde dubbelvinyl uitvoering. Het klinkt absoluut niet verkeert na eerste beluistering. Puntentoekenning komt nog.

avatar van Fleppie
FLUOman schreef:
Zingende joden? Zeldzaam!

Mwoah...

Category:Jewish singers - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

(Niet eens helemaal compleet. Om nog een paar zingende, zei het niet altijd als hoofdbezigheid, personen met joodse roots te noemen: Bob Dylan, Mark Knopfler, Katey Sagal, Paul Stanley, Dave Mustaine, Scott Ian, Marty Friedman, Chuck Schuldiner, Dan Lilker, Lenny Kravitz, Marc Bolan, Marc Almond, Allen Ginsberg, Marianne Faithfull, Cindy Lauper, Nina Hagen, Bob Geldof, Thomas Cohen, Sarah Michelle Gellar en wellicht Elvis Presley. )

avatar van Fleppie
(En ook niet de minsten: Lars Ulrich, Dee Snider, King Diamond, Dan & Dave Spitz, Dani Filth, Robby Krieger, Pat Benatar, Julio Iglesias, Sammy Davis Jr., Ike Turner, Fred Astaire, Bob Marley en uit eigen land Barry Hay en Johannes Sigmond (Blaudzun). )

Maar goed, even weer over Orphaned Land , niet alles van hen kan me bekoren, maar deze cd vind ik best goed.