Midnight Oil - Scream in Blue (1992)

Australiƫ
Label: CBS

1. Scream in Blue (2:58)
  2. Read About It (3:54)
  3. Dreamworld (3:44)
  4. Brave Faces (5:02)
  5. Only the Strong (5:43)
  6. Stars of Warburton (5:06)
  7. Progress (6:19)
  8. Beds Are Burning (4:07)
  9. Sell My Soul (4:12)
  10. Sometimes (3:31)
  11. Hercules (4:59)
  12. Powderworks (5:50)
Hé wat vreemd?
Nog geen recensies bij deze fantastische cd geplaatst?
Nou dan heb ik de eer de eerste te zijn bij "Scream in blue" van Midnight oil.
Hier laat Peter Garett met zijn band net zoals bij de andere Midnight oil albums weer eens horen hoe gepassioneerd en met volle overtuiging ze er tegen aan gaan.
Ik heb begrepen dat destijds dit een beetje de tegenhanger van INXS was in Australië.
Ik vind beide bands even goed en daarom mag deze band die helaas niet meer bestaat toch ook wel eens vermeld worden want dat is het zeker waard.

avatar van c-moon
Dit moet een verzamelaar zijn...

Er staan nummers op van "Diesel and Dust" (Dreamworld, Beds Are Burning, Sell My Soul en Sometimes), "10,9,8 .." (Only The Strong, Scream in Blue, Read About It), "blue Sky Mining" (Stars of Warburton), "Special Deceases" (Hercules en Progress) en "Place Without A Postcard" (Brave Faces).

Of is dit een LIVE ALBUM ??

Dit is inderdaad een live album.

avatar van c-moon
SoundWave schreef:
Dit is inderdaad een live album.

Ah.. Dat verklaart meteen veel!

Eerste live album volgens mij van Midnight Oil. Enkele mooie opnamens gemaakt in Brisbane in 1990 en enkele oudere opnames in Sydey. Laatste nummer "Burnie"van place without a postcard cd, is een hidden track en is een mooie acoustische versie. Mooi is ook het begin van het nummer Read about it waarop je het enthousiaste publiek hoort juichen als Rob Hirst voor het intro op zijn koebel(of hoe dat ook moge heten) begint te timmeren.

beaster1256
niet zo goed geslaagd live album van een groep die meer in zijn wmars had dan dit -, ik vond ze live beter en hoor dit niet op dit album

avatar van Castle
Gewoon leuk hebbeding, Oil live moet je ervaren (moest) en er is veel beter live materiaal te krijgen van ze.

Aquila
beaster1256 schreef:

Precies, ooit een prachtig dynamisch concert gezien in Vredenburg, maar deze live plaat was een regelrechte teleurstelling. Er is eigenlijk niets dat overtuigd op dit album, wat ook te maken heeft met dat er uit verschillende concerten wat opnames zijn geplukt.

Een prima livealbum van de Oils. ik zou het geen verkapte "best of" willen noemen, want daar geeft de collectie nummers waarvoor gekozen is geen aanleiding toe. Het geeft gewoon een goede impressie van waartoe de band live in staat is.en dat is veel..... Natuurlijk, Midnight Oil is een echte live band en dat zinderende gevoel kan je niet op een schijfje reproduceren.