Aerosmith - O, Yeah! (2002)

Alternatieve titels: Ultimate Hits | The Essential

Label: Columbia

1. Mama Kin (4:23)
  2. Dream On (4:23)
  3. Same Old Song and Dance (3:53)
  4. Seasons of Wither (5:24)
  5. Walk This Way (3:39)
  6. Big Ten Inch Record (2:13)
  7. Sweet Emotion (4:34)
  8. Last Child (3:27)
  9. Back in the Saddle (4:40)
  10. Draw the Line [Remix] (3:42)
  11. Dude (Looks Like a Lady) (4:23)
  12. Angel (5:07)
  13. Rag Doll (4:24)
  14. Janie's Got a Gun (5:27)
  15. Love in an Elevator (5:22)
  16. What It Takes (5:12)
  17. The Other Side (4:05)
  18. Livin' on the Edge (6:20)
  19. Cryin' (5:07)
  20. Amazing (5:55)
  21. Deuces Are Wild (3:36)
  22. Crazy (5:16)
  23. Falling in Love (Is Hard on the Knees) (3:25)
  24. Pink [South Beach Mix] (3:54)
  25. I Don't Want to Miss a Thing (4:59)
  26. Jaded (3:34)
  27. Just Push Play [Radio Remix] (3:14)
  28. Walk This Way (5:11)

met Run-D.M.C.

29. Girls of Summer (3:13)
  30. Lay It Down (3:47)
  31. Come Together * (3:45)
  32. Theme from Spider-Man * (2:58)
  33. Toys in the Attic * (3:05)
  34. Lord of the Thighs * (4:14)
  35. You See Me Crying * (5:12)
  36. Baby, Please Don't Go * (3:24)
  37. Devil's Got a New Disguise * (4:27)
  38. Walk This Way [Live] * (4:23)
totale tijdsduur: 2:11:49 (2:43:17)
Veel goede nummers
Vooral Cryin' en love in an Elevator vind ik mooi

Joy
tis dan ook ene verzamelaar dus das niet vreemd

Joy schreef:
tis dan ook ene verzamelaar dus das niet vreemd

Uhu

avatar van LucM
Eén van de vele compilaties van deze lang lopende Amerikaanse hardrockband met heel wat Stones-invloeden (Steve Tyler heeft tevens het smoelwerk van Mick Jagger).
Zeer succesvol, vooral na hun comeback eind jaren '80, waarna ze ook in Nederland en België diverse hits scoorden, allemaal terug te vinden op deze compilatie (alleen "Blind Man" ontbreekt), en gelukkig ook heel wat jaren '70-werk, waarvan "Dream On" een uitschieter is.
"Walk This Way" in samenwerking met Run D.M.C. vind ik het beste hiphop-nummer ooit en "Rag Doll", "Love in an Elevator", "Cryin" en "Crazy" vind ik ook prima. De powerballad "I Don't Want to Miss a Thing" is niet echt aan mij besteed, maar natuurlijk moet zo'n nummer hoog in de hitparade belanden. De bonustracks halen ook niet het peil van hun vorig werk.

Leuke verzamelaar van een band die er (naar mijn mening) iets teveel heeft.

Echter is dit voor mij wel genoeg.

Aeromsmith is geen band waarvan ik een heel album kan horen, maar ook deze 2 schijfjes zouden kunnen worden gereduceerd tot 1 heel goeie.

Ik had eerst Big ones, maar daar mistte ik toch walk this way op, dus ik denk dat ik het bij deze houdt, want na deze verzamelaar kan ik me geen goede Aerosmith release herinneren....

avatar van cd-me
Dit vind ik toch het beste album, dat tevens omdat hier zo een beetje alle hits op staan. Vind Aerosmith gewoon een fantastische band en ik ben blij dat het gerucht dat ze gaan stoppen is ontkracht

avatar van Ampivinni
lennon schreef:
Leuke verzamelaar van een band die er (naar mijn mening) iets teveel heeft.

Echter is dit voor mij wel genoeg.

als je Big Ones en de eerste Greatest Hits hebt heb je wel z'n beetje het meest essentiele in huis

Ampivinni schreef:

Mwah, je mist toch wel een groot aantal geweldige nummers hoor!

avatar van ricardo
Mooie complete verzamelaar van Aerosmith waar de essentiele nummers van zowel de begin tijd tot en met Just Push Play opstaan. Aerosmith is voor mij ook een band waar alleen de hits mij kunnen bekoren, of het moet over de jaren 70 gaan, toen was het niet van die flauwe zoetsappige amerikaanse ballad hardrock. Het album rocks uit 1976 vind ik hun beste reguliere album, en zet ik nog liever op dan een compilatie als deze. Toys In The Attic is ook een mooi album, maar houd vooral van het doordenderen op Rocks

buizen
Zo te zien inderdaad een vrij complete verzamelaar. Mama Kin en Sweet Emotion (met de gitarist die door zo'n slangetje blaast, waar zie je dat nog tegenwoordig in de rock 'n roll) mogen natuurlijk nooit ontbreken op een Aerosmithcompilatie.
Ben toch wat afgedreven van de band.
Maar ze touren en maken albums nog lustig door.

buizen schreef:

Maar ze touren en maken albums nog lustig door.

Dat laatste valt wel mee hoor, 1 album in de laatste 12 jaar.

avatar van gigage
Dat eerste is al helemaal niet van toepassing. Aerosmith is op sterven na dood.

avatar van gigage
Eén jaar na de vorige verzamelaar op Geffen (niet het Brabantse dorp) Aerosmith - Young Lust (2001) komt Columbia (niet de staat) met een eigen best of. De vorige bestrijkt een periode vanaf 1987 maar deze neemt ook wat jaren 70 spul mee (# 1 t/m 10). De van origine 2CD is later (2011) ook als Essential uitgebracht die als dezelfde 2CD en (prijzige) 3 CD op de markt verscheen (de hier als bonustracks aangemerkte songs staan dus op CD 3, slechts 33 minuten lang)

Non album tracks: 21. Deuces are wild, 25. I Don't want to miss a thing, 28. Walk this Way (met Run DMC, 12 inch versie), 31. Come Together (beatles cover, 2011 only) ,32 Theme from Spider-Man (2011 only)
Nieuwe songs: 29 Girls of Summer, 30 Lay it Down, 37 Devil's Got a New Disguise (2011 only)