The Sunshine Underground - Nobody's Coming to Save You (2010)

Rock / Dance
Label: City Rockers

1. Coming to Save You (4:28)
  2. Spell It Out (3:51)
  3. We've Always Been Your Friends (3:35)
  4. In Your Arms (3:50)
  5. A Warning Sign (4:56)
  6. Change Your Mind (4:38)
  7. Any Minute Now (3:35)
  8. Here It Comes (4:42)
  9. One by One (3:51)
  10. The Messiah (5:23)
Het album staat (in aangepaste versie, mijn 'Coming To Save You' is toch weer zo'n halve minuut langer maar dat boeit niet) op de Myspace van de band. Het heeft allemaal wel een erg strak geluid, nogal poppy strak zelfs. Luide pop à la Muse. Ik weet niet waar ik het moet plaatsen ten opzichte van het vorige album, dat mogen andere mensen doen, maar het doet mij persoonlijk niet zo heel erg veel. 't Is knap gemaakt maar niet mijn ding zeg maar.

avatar van coldwarkids
Ik was hier zoo benieuwd naar. Het eerste album had gewoon alles inzich. De stem van zanger doet het hem, en de geniale beats en riffs van de andere bandleden.

Dit is opzich ook een goed album, maar nu zijn de nummers wat minder sterk dan het debuut. Erg jammer.
Mijn favoriete nummers zijn Any Minute Now en Here It Comes, en dat komt omdat hij zijn zang in die nummers goed laat horen. Toch 4 sterren omdat het toch een band is met origineel geluid.

Echt enorm benieuwd naar deze plaat. Op de eerste was geen slecht nummer te vinden. Kijken of deze mij net zo kan bekoren.

Het heeft even geduurt, nu maar hopen dat het resultaat er mag wezen. Ik ben een tijd helemaal verslaafd geweest aan hun debuut. Heerlijke aanstekelijke indie rock met wat nu-rave trekjes. De EP die ze vorig jaar uitbrachten gaf een wat donkerder geluid, nog wel het springerige van het debuut, maar met iets meer urgentie. Ik ga hem snel beluisteren.

Twee gedachten spoken voorlopig door mijn hoofd:
1. Men heeft weer een lekker gedreven, melodieus plaatje neergezet dat niet snel verveeld.
2. Het niveau van Raise the Alarm wordt zelden gehaald. Topnummers als Put You in Your Place, Commercial Breakdown en Borders kent deze plaat helaas niet. Dat is toch wel jammer voor een band die vier jaar de tijd heeft gehad voor een opvolger van haar debuutplaat.

Ik luister deze plaat nog regelmatig. Ik vind deze plaat nog steeds een enorme stap voorwaarts ten opzichte van het debuut.