Aerosmith - Greatest Hits (1980)

Alternatieve titel: Greatest Hits 1973-1988

Label: Columbia

1. Dream On (4:26)
  2. Same Old Song and Dance (3:04)
  3. Sweet Emotion (3:14)
  4. Walk This Way (3:32)
  5. Last Child (3:28)
  6. Back in the Saddle (4:41)
  7. Draw the Line (3:23)
  8. Kings and Queens (3:49)
  9. Come Together (3:45)
  10. Remember (Walking in the Sand) (4:04)
  11. Mama Kin * (4:26)
  12. Seasons of Winter * (4:56)
  13. Big Ten-Inch Record * (2:13)
  14. Lightning Strikes * (4:27)
  15. Chip Away the Stone * (4:01)
  16. Sweet Emotion [1991 Thoener Remix] * (4:34)
  17. One Way Street [Live] * (6:42)
Dream on is echt een alltime classic natuurlijk. Fantastisch! Walk This Way is echt een tegenvaller als je eerst de versie met Run DMC hebt leren kennen.

avatar van stuntman_jasper
Ik vind dit een beetje een matige compilatie, misschien ook omdat het niet de nieuwere nummers bevat. Ook vind ik het jammer dat Sweet Emotion ingekort is.

avatar van frankieman
Mijn kenninsmaking met Aerosmith. Tot een paar weken geleden stond ik nogal skeptisch tegenover Amerikaanse rockbands zoals deze, ik was(en ben nog steeds) van mening dat veel Amerikanen het belangrijker vind om maar zoveel mogelijk Rock 'n Roll te leven inplaats van goeie Rock te maken. Dus toen ik een tijdje geleden toch in bezit kwam van deze CD werd ik dan ook aangenaam verrast. Ik ben (nog) geen grote fan die alle nummers kent dus ik weet niet of er veel mist, behalve Mamma's Kin want die ken ik wel

Maar nummers als Dream On, Sweet Emotion, Last Child en Kings and Queens zijn erg goed en ook de rest is zeker lekker om te horen.

stuart
Aardige verzamelaar van de Hits tot 1980. Kant A vind ik verreweg het sterkst met klassiekers als Sweet Emotion , Walk this way en Dream on. Het is wel aan de korte kant en er zijn betere-uitgebreidere verzamelaars.

avatar van cd-me
Vind deze nummers erg goed! vooral Same old song and dance.
Alleen ontzettend jammer dat het nummer cryin' er niet op staat...

cd-me schreef:
Vind deze nummers erg goed! vooral Same old song and dance.
Alleen ontzettend jammer dat het nummer cryin' er niet op staat...

Cryin hadden ze nog niet gemaakt toen dit album voor het eerst uitgebracht werd. Dit album wordt tegenwoordig nog steeds veel verkocht. Ruim 1 miljoen keer in de laatste 3 jaar. Dat is flink voor een album dat al bijna 30 jaar oud is. Ik heb een oud exemplaar en een nieuwere uitvoering (ander doosje).

avatar van steven
grootste misser is dat Nobody's Fault er niet opstaat.
favorieten : sweet emotion , last child

cover van beatles had wat mij betreft niet gehoeven

avatar van ricardo
Is deze verzamelaar van Aerosmith nu een goede aanvulling op Big Ones, of issie overbodig als je Big Ones al in bezit hebt?

avatar van James Douglas
Niet overbodig maar dit is gewoon niet bepaald een grootse compilatie van de zeventiger jaren van Aerosmith. Je kunt beter achter Toys in the Attic en Rocks aangaan, dan hoor je Aerosmith op haar best. Voor lovende kritieken verwijs ik naar desbetreffende pagina's.

James Douglas schreef:
Voor lovende kritieken verwijs ik naar desbetreffende pagina's.
En bij welke pagina's moet ik zijn voor eerlijke kritieken dan.

Dit album verscheen voor het eerste onder de titel Aerosmith's Greatest Hits in 1980 met bovengenoemde 10 tracks waaronder het prachtige Dream On, Walk This Way en The Beatles-cover Come Together (uit de Sgt. Pepper-film). Walk This Way werd hier pas een grote hit nadat het met Run DMC opnieuw opgenomen was.
Aerosmith stapte over naar het Geffen-label en werd in Nederland veel populairder dan voorheen en scoorden hit na hit.
Sony Music bracht in 1997 en 2001 deze goede Greatest Hits opnieuw uit in een nog betere geluidskwaliteit en een aantal interessante bonus tracks.
Van Aerosmith heb ik naast deze verzamelaar ook Big Ones in huis (+ regulier werk).
Inmiddels zijn er ook verzamelaars met zowel hun Geffen als hun Columbia-werk.

avatar van ricardo
Een goede verzamelaar van hun vroege werk, alleen jammer dat het nummer Toys In The Attic er niet opstaat, of de knaller Rats In The Cellar. Verder is dit een mooie aanvulling op Big Ones.

Ik zou eerder als je een verzamelaar van vroeg werk zou willen hebben eerder voor Live Bootleg gaan, weet je ook gelijk hoe de band live uit de verf kwam op hun hoogtepunt.

avatar van Jan Wessels
Gisteren voor 2 euro uit de uitverkoopbak bij de FRS gehaald. Puur vanwege het mooie Dream On. Geweldig nummer. Leuk dat hier ook de originele uitvoering van Walk This Way opstaat. Die kende ik alleen van de samenwerking met Run D.M.C. De originele versie op deze cd vind ik net zo goed (en die Run D.M.C uitvoering vond ik al geweldig ). 3,5*

Dream On is een klassieker, hoort wel in de Top 10 thuis van de Top 2000, i.p.v. Avond van Boudewijn de Groot.

avatar van B.Robertson
Come Together vind ik een goede cover. Remember (Walking in the Sand) is het enige wat ik van Night in the Ruts heb. Last Child, van Rocks, vind ik niks aan. Sweet Emotion en Kings and Queens zijn in de LP-uitvoeringen van Toys in the Attic en Draw the Line het mooiste. (idem voor Same Old Song and Dance van Get Your Wings).

avatar van goldendream
Klopt 1973-1988? Lijkt me eerder 1973-1985.

avatar van gigage
In de jaren 70 heeft Aerosmith geen deuk in het pakje hollandsche boter geschopt. Geen chart succes, eenmalig concert slechts in 76. Hoe anders was het aan de andere kant van de Atlantic. Een samenvatting in nog geen 40 minuten doet dan ook geen recht aan het vroege ouvre van deze grootheden. En al helemaal als je bedenkt dat de laatste 2 songs nog covers zijn ook van respectievelijk de Beatles en The Shangri la's. Dan blijft er minder dan een half uurtje over, beetje karig mijns inziens.

avatar van teus
Deze week weer beluisterd,deze Aerosmith verzamelaar destijds gekocht eigg alleen vanwege.... Dream On ,wat wat mij betreft ,een klasse apart voor deze band,het verdere werk van Aerosmith kan me meestal niet echt boeien
Ook hierop de Beatlecover Come Together en de Shangrila'scover Walking In The Sand slaan de plank helemaal mis
Mooiste tracks hierop vind ik de originele uitvoering van Walk This Way en Sweet Emotion (beiden van Toys In The Attic '75)
Dream On ( van Make It '73) afzonderlijk krijgt van mij 5 hele grote sterren!!!