Anne Clark - The Law Is an Anagram of Wealth (1993)

Electronic / Pop
Label: [PIAS]

1. Flight Through Sunlit Clouds (2:21)
  2. So Quiet Here (2:58)
  3. At Midnight (3:48)
  4. Lost to the World (2:41)
  5. Come In (1:19)
  6. Fragility (4:40)
  7. That We Have Been Here (3:08)
  8. Longing Stilled (3:18)
  9. If I Could [Main Mix] * (3:36)
  10. Nightship (4:27)
  11. Seize the Vivid Sky (4:16)
  12. The Haunted Road (3:46)
  13. I of the Storm (8:08)
  14. The Haunted Road [Acrtic Ambient Mix] * (10:20)
  15. If I Could [Extended Hip Bone Mix] * (6:10)
avatar van Madjack71
De muziek op dit The Law.... is prima te pruimen, heeft vaart, weet te boeien en mooie muzikale omlijsting...ware het niet dat de stem van Clark mij teveel tegenstaat. Haar uitspraak en kleurklank is, vooral bij de rustigere declamaties een gestoor voor het oor. Daar waar er meer tempo in zit, valt het iets minder op. Nee, geef mij dan maar een Lauri Anderson, die wat meer charisma in haar stem heeft zitten en ook tekstueel minder vage woorden nodig heeft om een beeld neer te zetten.

Wat is I Of The Storm toch een heerlijke afsluiter; doet wat Schots aan, al blijft het typisch Anne Clark.
Moet zelfs aan een band als New Model Army denken.
YouTube - Anne clark - I of the storm

avatar van E-Clect-Eddy
Opnieuw uitgebracht met 3 bonustracks.

Album met meerdere gezichten, die van Ambient poëet en Anne Clark de entertainer voor de dansvloer.

avatar van Rainmachine
Sjeetjemina, deze al heel lang niet meer gedraaid maar die valt hier nu wel even goed op zijn plek. Wat een prachtig album, in tegenstelling tot Madjack kan ik de stem van Anne Clark juist wel heel goed hebben (altijd gehad ook) maar de toonzetting van dit album is wel heel erg fraai. Het klassiek instrumentale intro van Flight Through Sunlit Clouds is erg fraai. Het gebruik van cello en violen geeft er wat een tijdloze sfeer aan. De koortjes doen subtiel refereren aan Le Mystère des Voix Bulgares. Het tweede nummer So Quiet Here ademt de sfeer van Dead Can Dance meets And Also The Trees, vooral een tekst als "At midnight, I yielded all my might, Into your hand, Lord over death and life, You stand guard, At midnight" doet mij wat denken aan Suffering of The Stream van AATT. Anne Clark is altijd mijn jaren 80 muze geweest, sensueel, otherworldy en poetisch, en ik ben blij dat ik dit weer even uit de kast getrokken heb. Er volgen vanavond nog wel een paar Anne Clark platen ben ik bang.

avatar van Madjack71
..ruim 10 jaar na mijn laatste bericht over dit album, is enig nuance gepast. ..afgelopen week naar een concert van Anne Clarke geweest in Tivoli en uitermate genoten. ..ze wist het met verve te brengen.