Lightspeed Champion - Life Is Sweet! Nice to Meet You (2010)

Country
Label: Domino

1. Dead Head Blues (4:07)
  2. Marlene (3:50)
  3. There's Nothing Underwater (4:44)
  4. Intermission (1:23)
  5. Faculty of Tears (5:14)
  6. The Big Guns of Highsmith (4:26)
  7. Romart (3:30)
  8. I Don't Want to Wake Up Alone (2:29)
  9. Madame van Damme (3:13)
  10. Smooth Day (At the Library) (3:46)
  11. Intermission 2 (0:38)
  12. Sweetheart (4:38)
  13. Etude Op. 3 'Goodnight Michalek' (1:49)
  14. Middle of the Dark (4:15)
  15. A Bridge and a Goodbye (1:47)
(verwijderd)
Persoonlijk vind ik m na 3 luisterbeurten al een stuk beter dan zijn voorganger! Van de week maar eens goed analyseren

avatar van bonothecat
2 keer geluisterd. Op zich luisteren deze nummers prima weg, maar het is allemaal wel erg vlak.

avatar van samslam
Wat de kat zegt,

Het luistert lekker weg. De songs zijn goed opgesteld, een keer wat intiemer dan weer wat meer gevoel voor theater. Het verveelt zeker niet op de achtergrond tijdens het studeren.

Maar als je er echt aandachtig naar luistert merk je toch de zwakke punten op, teksten van een kinderlijke eenvoud, tot vervelens toe herhalen van bepaalde zinnetjes, de stem van de zanger die zeker niet slecht is maar absoluut ook niet toewerkt naar rechtverende nekhaartjes, ...

Niets om over naar huis te schrijven dus; maar ik schaam me anderzijds ook niet dat dit tussen mijn collectie staat. Een ideale 2,5*-plaat dus.

Om toch nog met een ietwat positieve noot te eindigen: Sweetheart is materiaal voor op de IPod.

avatar van LaBelleChica
Wat een tegenvaller. De vorige plaat vond ik stukken beter. Geen enkel liedje van de cd is me bijgebleven...

avatar van nognooit
Een dikke tegenvaller na het geweldige debuut.
Qua stijl valt het nog in het zelfde straatje, maar inhoudelijk weet het toch minder te raken. Soms lijkt er ook wel iets te veel herhaling in de nummers te zitten.

Er is ook een luxe versie met nog vijf live bonus nummers, maar eigenlijk waren deze vijftien nummers al meer dan genoeg.