Timi Yuro - All Alone Am I (1981)

Label: Dureco

1. Little Things Mean a Lot (3:17)
  2. You've Lost That Lovin' Feeling (4:05)
  3. Let Me Go Lover (2:13)
  4. It's Only Make Believe (2:35)
  5. Cry (2:38)
  6. I'm Sorry (2:54)
  7. Only Love Can Break a Heart (2:29)
  8. Hurt (2:15)
  9. Smoke Gets in Your Eyes (2:17)
  10. I Can't Stop Loving You (4:20)
  11. All Alone Am I (2:35)
  12. It Hurts to Be in Love (2:38)
  13. It Must Be Him (2:50)
  14. Tears on My Pillow (2:08)
  15. Only You (3:09)
  16. Thank You for Calling (2:27)
avatar van Madjack71
Dit album, wat blijkbaar niet op cd is verschenen, klinkt behoorlijk goed. Dit is grotendeels te danken aan het bereik van Timi Yuro, die mij doet denken aan dame Shirley Bassey. Tuurlijk is Yuro hier vooral bekend van haar cover van Hurt. Maar op dit All alone am i, laat ze horen dat ze veel meer covers een eigen draai kan geven, dat zo natuurlijk klinkt, alsof het nooit anders is geweest.
Yep..alle liedjes van dit album zijn covers, maar zekers niet de minste. Jaren vijftig en zestig, krijgen een Yuro behandeling, waardoor het als een geheel klinkt en niet als een bijeen geraapt 'zooitje'.
Dit lpeetje zal ik vast nog wel eens vaker draaien.

RRT
Redelijk album van Timi Yuro die met dit album een soort revival maakte in Nederland. Twee singles werden hiervan afgehaald en (opnieuw) uitgebracht,nl Hurt en All alone am i.
Dit album is wel degelijk op cd verschenen, nl bij Dureco(1150622) in 1988.

BrotherJohn
De bestverkochte langspeelplaat in Nederland in 1981. Dat ze de hoofdgast was tijdens de eerste editie van de Platentiendaagse hielp waarschijnlijk mee om met dit album op nummer 1 te komen. Voorlopig nog even geen collectors item dus, op discogs verandert hij van eigenaar voor soms slechts € 0,20.